Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

3.9. 2002(v)EruDruhá část seznamu změn ve filmu Dvě Věže oproti knize - doplněno hodnocením `věrohodnosti` změny

Následující text je druhou částí seznamu předpokládaných dějových změn ve filmu Dvě Věže oproti knize. Každá změna obvykle obsahuje informaci o "spolehlivosti" na stupnici -5/5, kde samozřejmě 5 znamená "prakticky jisté" a -5 "nejspíš nesmysl". Text vychází ze všech možných dostupných zdrojů a je překladem tohoto článku, ve kterém je pro angličtináře i seznam odkazů na stránky, ze kterých se při rozboru změn vycházelo. Text si neklade za cíl být 100% přesným průvodcem tím, co nás ve filmu Dvě Věže asi čeká a nemine. Přesto je jedním z nejlepších dostupných rozborů všech známých faktů a domněnek.

První část seznamu najdete [ ZDE ]

Legolas vs Červivec
Film: poté, co Červivec shodí Sarumana z balkónu v Orthanku, Legolas za ním vyšle dobře mířený šíp.
Kniha: Červivec je zabit hobity poté, co zavraždí Sarumana během Vymetení Kraje.
Pro: pokud už opravdu nezbývá čas k natočení Vymetení Kraje, je toto příhodný konec pro tuto postavu.
Věrohodnost: 1/5

Arwen pomáhá Aragornovi s Palantírem
Film: Arwen pomáhá Aragornovi použít Palantír z Orthanku.
Kniha: Aragorn je schopný použít Palantír bez jakékoli pomoci, v této chvíli je s ním pouze jeho druh Halbarad.
Pro: opět způsob, jak začlenit Arwen a ženský prvek obecně do druhého filmu.
Proti: Tohle není ta Arwen, kterou stvořil Tolkien. Ta neměla žádné speciální vlastnosti k tomu používat Palantír. Navíc to zpochybňuje Aragornovu sílu a schopnosti.
Věrohodnost: 0/5

Glum se plíží k spícím hobitům
Film: Glum se plíží po skále k hobitům, kteří spí pod ní. Jakmile už skoro drží „miláášška“ který visí Frodovi na krku, Sam vyrazí a začnou spolu zápasit.
Kniha: Frodo se Samem slezou skálu a pod ní tiše vyčkávají Glumova příchodu.
Pro: když hobiti spí (nebo tak alespoň vypadají), je pak jejich setkání s Glumem více napínavé.
Věrohodnost: 5/5

Přerod Sméagola v Gluma na plátně
Film: jak Glum slídí kolem spících hobitů, probleskne scéna, kdy Déagol nachází prsten a Sméagol ho kvůli němu zavraždí.
Kniha: Gandalf vypráví tento příběh ve Společenstvu prstenu.
Pro: Společenstvo prstenu je poněkud rozvleklejší a tím, že se tato scéna přesunula do Dvou věží, ušetřil se ve FOTR čas.
Proti: mění se struktura Tolkienova příběhu.
Věrohodnost: 5/5

Objevuje se Boromir
Film: Boromir se objevuje ve vzpomínkových záběrech.
Kniha: Boromir se ve Dvou věžích objevuje pouze na začátku, kdy umírá na Amon Henu a poté se o něm zmiňuje Faramir, který ho spatřil v jeho pohřební loďce.
Věrohodnost: 2/5

Sam vs Faramir
Film: žádnou takovou scénu neobsahuje.
Kniha: Sam nevydrží Faramirovo podezřelé vyptávání a zpovídání Froda a vyjede na něj mluvíc s ním jako by to byl mladý hobit z jeho vesnice.
Pro: nevýznamná scéna, tato změna šetří čas.
Proti: ubírá prostor Samově postavě.
Věrohodnost: 1/5

Faramir okrádá Sama o repliky
Film: když vidí mrtvého Východňana po potyčce v Ithilienu, říká Faramir: „Zajímalo by mě jak se jmenoval, kde žil on i jeho rodina. Byl opravdu špatný, nebo ho zkazil Temný pán stejně jako mnoho dalších? Jaké lži nebo hrozby ho donutily jít tak daleko od domova?“
Kniha: byl to Sam, kterého napadaly tyto myšlenky.
Pro: podporuje přemýšlivou a citlivou Faramirovu povahu.
Proti: ubírá prostor Samově postavě.
Věrohodnost: 1/5

Faramir a Frodo mluví o Boromirově smrti
Film: poté co Froda se Samem zavedli se zavázanýma očima do Henneth Annun, Frodo s Faramirem probírají Boromirovu smrt.
Kniha: tento rozhovor proběhne již před tím, než jsou hobiti odvedeni do úkrytu.
Pro: dobrý způsob jak ušetřit čas na důležitější věci.
Věrohodnost: 2/5

Větší prostor pro roli Faramira
Film: v mnoha směrech dojde k rozvoji jeho role.
Kniha: Faramir se objevuje ve čtyřech kapitolách Dvou věží.
Pro: tato změna bude užitečná k tomu, že pomůže ukázat některé aspekty příběhu a postav.
Proti: filmaři musí vymýšlet nové nepůvodní dialogy.
Věrohodnost: 5/5

Faramir jde Glumovi po krku
Film: Faramir chytne Gluma pod krkem.
Kniha: Anborn, jeden z Faramirových mužů chytne Gluma poté, co ho zajmou u jezírka.
Proti: tato změna je znásilněním Faramirovy jemné povahy.
Věrohodnost: 3/5

Sam praští Gluma pánvičkou
Film: Sam vezme Gluma po hlavě pánví.
Kniha: Samova pánev je zde použita pouze k dušení králíka.
Pro: vítané veselé zpestření, znovu ukazuje Sama jako komickou postavu.
Věrohodnost: 3/5

Odula ve třetím filmu
Film: končí Frodovým a Samovým odchodem z Faramirova úkrytu po kterém se vydávají k Cirith Ungolu, zatímco se Aragorn, Gimli a hraničáři s elfi chystají vstoupit na Stezky mrtvých.
Kniha: druhý díl končí tím, že Odula otráví Froda svým jedem, Sam jí propíchne mečíkem a Froda zajmou skřeti.
Pro: podle Petera Jacksona by v Návratu krále nezbyl pro hobity žádný prostor, kdyby událost s Odulou proběhla již v druhém filmu.
Proti: Otrávený a zajatý Frodo je dokonalý začátek dalšího roku čekání :o)
Věrohodnost: 5/5

Odhalené „kachny“

Chybí entí nápoj
Film: Stromovous nenabídne hobitům ani doušek osvěžujícího entího nápoje.
Kniha: Stromovous odnese hobity do svého příbytku a nabídne jim „entí doušek“. Ten unavené hobity nejen osvěží, ale způsobí to, že hobiti o pár palců povyrostou.
Pro: tento detail nestojí za námahu spojenou se zvětšením hobitů po zbytek příběhu.
Proti: příběh ochuzen o další roztomilou drobnost.
Věrohodnost: -2/5

Háma navštěvuje Lothlórien
Film: Háma navštíví Galadriel a Haldira.
Kniha: Háma zůstává v Rohanu a Haldir v Lothlórienu.
Pro: podává vysvětlení, jak se elfové (a možná i Arwen) dostanou do Helmova žlebu.
Věrohodnost: -2/5

XenArwen
Film: Arwen přijíždí do Helmova žlebu a coby meč třímající voják oděna v šedém plášti se účastní bitvy o Hlásku.
Kniha: Arwen zůstává v Roklince.
Pro: podle Jacksona bylo nutné nějak začlenit Arwen do druhého filmu, aby byla možnost vytvořit jímavý a krásný milostný příběh. Když Aragorn bojuje ve válce, Arwen musí taky. Podle Liv Tyler bylo navíc příjemné přinést do filmu něco ženské energie.
Proti: tato změna drasticky mění Tolkienovy představy o Arwen a způsobuje dojem, že ženy za něco stojí pouze pokud bojují mužům po boku.
Věrohodnost: -1/5

Scény z Helmova žlebu přeneseny do Edorasu
Film: zbytek Sarumanových skřetů a horalů útočí na Edoras poté, co prohráli bitvu v Helmově žlebu.
Kniha: v Edorasu se žádná bitva nekoná.
Věrohodnost: -4/5

Arwen a její roh
Film: během bojů o Hlásku používá vlastní roh.
Kniha: je to Erkenbrand kdo duje na roh.
Pro: více Arwen.
Věrohodnost: -4/5

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

Artedatek, přidáno 16.12.2023 7:10:34
The remaining authors declare that the research was conducted in the absence of any commercial or financial relationships that could be construed as a potential conflict of interest generic cialis vs cialis norepinephrine and droxidopa both increase sympathetic adrenergic effects, including increased blood pressure and heart rate
PCcat, přidáno 6.3. 2003 20:03:07
A sme u toho zas:-)))
Dragons, přidáno 5.3. 2003 6:50:14
PCcat: Já taky pochybuju, že by to z recenzentů nečetl nikdo, jen většina. A to, že by nepochopili děj, není vůbec pravda, protože existuje spousta krátkých shrnutí, který tě sice uvedou do děje, takže ho pochopíš, ale rozhodně se nikdy "nedostaneš" do světa Středozemě a nikdy nepochopíš všechny souvislosti a nikdy právě nezjistíš, že tahle část příběhu je pod silným nátlakem producentů a tahle je slušný přepis děje knihy.
PCcat, přidáno 4.3. 2003 9:11:35
Arisméné: Ne všichni to museli číst, ale pochybuju že by to nečetl nikdo.A mimo jiné by ti, co to nečetli, nepochopili děj ve filmu.
PCcat, přidáno 4.3. 2003 9:11:17
Arisméné: Ne všichni to museli číst, ale pochybuju že by to nečetl nikdo.A mimo jiné by ti, co to nečetli, nepochopili děj ve filmu.
Dragons, přidáno 27.2. 2003 6:50:57
Arsiméné: Ono je to podle me tak, ze vetsina recenzi je psana lidmi, kteri nečetli knižní předlohu, takže nemaj s čím "porovnávat". Já vim, ze film a kniha je neco jineho, ale jde o to, že ten kdo to nečetl, tak se podívá a řekne: "Jůůů, to je nádhera.", ale ten kdo to četl tak vidí, že tady to mohlo být lepší, ale tady je film docela dobře upravený. Prostě pohled na film je úplně jiný pokud jsi četl knihu a pokud ne a vůbec nejde o to že by fanoušci reptali, že není vše podle knihy, některé změny byly přijaty velmi dobře, protože do příběhu zapadali.
Arsiméné, přidáno 26.2. 2003 22:50:37
Lidi, vážně nemá cenu na sebe řvát. Někomu se to líbí, někomu ne, pro to ještě nejsme "dobří" nebo "špatní". Dragonsi, nás nespokojených (nebo "ne tak úplně spokojených") asi není málo, ale kde všichni jsou, když dojde na hodnocení? Drtivá většina recenzí na těchto stránkách má hodnocení 10/10, což je v pořádku, pokud má takový názor taky většina návštěvníků. Jenže ti, co si stěžují, zřejmě recenze moc nepíšou.
Dragons, přidáno 26.2. 2003 6:47:40
PCcat: Jo tenhle komentar vystihuje film dost dobre, bohuzel kazdy z nas narazil na neco jineho (prirozene :)) a ty jsi nasla recenzi, kde to konecne nekdo vzal za spravny konec.
PCcat, přidáno 25.2. 2003 20:59:32
Dragons: Já sem teda eště neviděla recenzi Pán Prstenů 10/10, já sem četla od J.B.Č. v Super magazínu, doslova: " ... Každý rád vidí u recenze do několika číslic shrnuté kvality filmu. Taká očekáváte 10/10 nebo 100%? Nic takového vám nenabídnu. Nemůžete oznámkovat práci, ze které máte zatím odevzdány jen dvě třetiny. Počkejte si ještě rok, až budeme moci skutečně říct, že jsme viděli Pána Prstenů." Myslim, že tenhle komentář je přinejenším výstižnej a já mam podobnej názor.
Dragons, přidáno 24.2. 2003 7:24:09
PCcat: Hmm, to jsem rad, ze mas taky rada poklidnou diskuzi, nechci sice nic okecavat-(sakra pred chvilkou jsem si rekl ze nebudu rejpat a nejak mi to nejde...:))
Dobra tak jinak, jednoduse nekomu se libi a nekomu ne, me se film celkem libil, ale byl jsem zklamanej, par vecma, ale co mi vazne vadi je takove to jak si kazdy pred tim filmem sedne na zadek a nikdo se neodvazi uvest nejake chyby (rekneme pihy na krase), proste mi vadi jak vsude vidim recenze "Pán prstenů, hodnoceni 10/10", proste se divim, ze se alespon nekdo neodvazi rict, ale vzdyt to nebyl tak dokonalej film, vzdyt tady to mohlo byt...

PCcat, přidáno 23.2. 2003 21:20:55
Dragons: Aha, chapu,takze okecas to jakkoli, ale vadit ti to bude stejne, no nic. Nikdo neni dokonaly (az na vyjimky, ze:)))) Ja se nechci hadat, ale nejaky kritiky me nas***y a tys byl prvni na rane:-).
Dragons, přidáno 22.2. 2003 19:02:20
PCcat: No tak fakt nevim... zatim to tu vypadalo opravdu jako pokojna diskuze, ale ted...
1) "ale to sakra neznamená že budete Jacksona kritizovat" - tohle mi prislo celkem jako zakaz, mozna zes to tak nemyslela, tak sorry, ja jsem se ve svem prvnim prispevku take nechal unest prvnim dojmem z filmu.
2) nemistnou poznamku o tom ze neumim cist prejdu, ale vis mozna ze sis to spatne precetla, ale ja jsem nikde nepsal ze mi vadi ze to natocil American (mimochodem PJ neni American, ale Novozelandan, takze tvoje argumenty jsou tak nejak zcestne), ale ze mi vadi tzv. americky styl, muzes tomu klidne rikat "hollywoodsky styl", "bombasticky styl", ale pokud by byl pouzit v takove mire v jake byl pouzit, tak by mi tam vadil i kdyby to natocil Číňan

PCcat, přidáno 19.2. 2003 18:50:03
Dragons: Ja nerikam ze NEMUZETE kritizovat ani nic podobnyho, ale ze byste nemuseli kritizovat jakoukoli drobnou zmenu ve filmu, nebo obsazeni hercu, takze si to nejdriv precti (pokud to umis), a pak neco rikej.Ja taky nesouhlasim napr. s tim, ze Faramir odvedl Froda do Osgiliathu, ale nemuzu na tom nic zmenit, tak aspon nenadavam za kazdou zmenu. "Jenom proto, ze to natocili Americani...", to svedci o tom, ze kdyby to natocil treba Brit, tak bys ani nemekl, ikdyby se tam Arwen libala s Faramirem??? Nebo by Saruman zabil Gandalfa??? asi jo...
Dragons, přidáno 18.2. 2003 18:26:46
PCcat: Nevim cos myslel tim zametenim si pred vlastnim prahem a uz vubec nechapu proc bychom meli tocit nejake filmy, to neni muj obor, klidne se priznavam ze film natocit neumim, taky nevim proc nam zakazujes krutizovat PJ, zijeme ve svobodne zemi (nastesti), takze tu je svoboda slova a kdyz se mi neco nelibi tak mam pravo to dat najevo.
PCcat, přidáno 17.2. 2003 22:01:21
Nevim co vám je, mě se ten film zdá naprosto super, ikdyž sm ho ještě neviděla v kině. Jak už tu řeklo pár lidí, zkuste to natočit sami a uvidíte, kolik tam bude rozdílů. Jinak tý Arwen tam neni zas až tak moc,jak se mi zdá. Chápu že jí někdo nemusí zbožňovat, ale to sakra neznamená že budete Jacksona kritizovat za to, že tam dal víc ženskejch, že tohle tam přidal, tohle ubral, tohle neni úplně přesně jako v knize, tenhle herec se mi nelíbí atp.Zameťte si před vlastním prahem a pak něco takovýho řikat můžete,nebo natočte pár filmů podle knižní předlohy, když je knížka naprosto super. Myslíte si, že se to všem bude líbit...??????
Gaius_Bonus, přidáno 16.2. 2003 18:52:10
Pačemu??????????????,
Věrozvěst, přidáno 22.1. 2003 12:24:07
Arsiméné: Díky za doporučení, Harryho si někdy určitě přečtu, to, co píšeš, by se do filmu hodilo a nechápu, proč to tam tak nedali. I já jsem pokaždé rád, když narazím na příznivce „pokojné diskuze“, tak jako je tomu ve vašem případě, a musím dodat, že si toho vážím. Co se týče odpoutání se od všeho kolem filmu, vzpomněl jsem si, jak mě nedávno docela pobavila jedna známá, která říkala, že když kouká na film, neexistuje, že by v ní vyvolával nějaké emoce; všechno jí to přijde k smíchu, protože si celou dobu uvědomuje, že to jsou jenom herci, kulisy apod.. Ta si veškerou kinematografii asi fakt moc neužije :-)
Věrozvěst, přidáno 22.1. 2003 12:23:02
Dragons: Jistě, vždycky je to věc názoru, obecně řečeno: Proti gustu, žádný dišputát :-). Co se týče našich společných výhrad, včera jsem na tom byl v kině znovu a musím říct, že na podruhé se mi film líbil mnohem víc. Na věci, co mi předtím vadily, jsem si buď zvykl nebo se nějak vysvětlily. Schválně jsem si dával pozor na nedostatky v akčních scénách a už mi tolik přehnané nepřišly, spíš jde o to, že při prvním shlédnutí v rychlých záběrech člověku spousta věcí unikne. 1) Gimli neskákal na vztyčená kopí; proti skřetům v předních řadách už zpoza provalené zdi vybíhalo elfí komando a oni napřáhli kopí před sebe proti nim. 2) Gandalf při nájezdu s Rohiry opravdu nějaké kouzlo udělal, zvolal cosi mocným hlasem, měl kolem sebe nějakou auru a hůl mu svítila, pak byl krátký střih, jak si skřeti cloní oči a pozvednou kopí, v dalším rychlém střihu mají ale skřeti mimo Gandalfa kopí pořád před sebe a pár jezdců se to pěkně odskáče. 3) Horní pohled na Aragornův jezdecký výjezd vypadá sice nereálně, ale ze záběrů na Helmův žleb před bojem je jasně vidět, že cesta k bráně je poměrně dost strmá, takže by nebyl vůbec problém skřety dolů srážet, dost možná by stačil i jejich úlek z blížících se koní, ústup a následný pád. Co se týče zavlečení Froda do Osgiliathu, podle mě chtěl Jackson na Faramirově postavě zdůraznit vábení prstenu a lidskou slabost a zvýšit tak napětí, vyvolat obavy z toho, že celé poslání selže (stejně jako když enti napoprvé odmítli jít do války), což zapadalo i do prostřihů s Galadriel (i když, jak jsem už napsal, Tolkien je v tomhle jednodušší a lepší). Mě osobně dějové změny oproti předloze navíc udržují v napětí, jak to bude dál, kdybych přesně věděl, co přijde v příštích okamžicích, možná by to byla nuda.
Arsiméné, přidáno 21.1. 2003 19:11:17
Věrozvěste,
1)knihy o Harry Potterovi plně doporučuji. Kdo ví, jak bych film hodnotila, kdybych je neznala. K závěru: Mě osobně vadil především podivný propad dolů skrz bylinu (předloha: děti proskočí padacími dveřmi dolů, dopadnou na úponky rostliny, ta spoutá chlapce, Hermiona včas uteče a potom tu rostlinu zažene ohněm.) Dost neinteligentní je výrok filmového Rona, (než ho sebere šachová dáma) že "ne on, ani Hermiona, jen Harry vyhraje nad Tyvíškdem, protože je předurčen", a proto má dál pokračovat jen Harry. V knize Rona omráčí dáma a Harry dá mat (jako ve filmu) a pak pokračují on i Hermiona. V další místnosti však musí projít skrz plameny pomocí kouzelného elixíru. Toho je jen pro jednoho, proto jde dál jen Harry...
2)Co se týká Toma Bombadila, ten by do filmu asi vážně nezapadl. Ale že v knize je, se mi líbí (ale tobě asi taky). Mám podobné názory jako Dragon, ale zdá se mi, že se od tvých vlastně tak moc neliší. Jenomže ty vnímáš odděleně film a knihu, zatímco já a D ne...
A líbí se mi, že píšeš slušně a neurážíš své oponenty. Pak se ukáže, že se na lesčem i shodneme. Bohužel jsou na webu lidé, kteří se do lidí s jinými názory hned navezou a pak jsou z toho jen trapné scény...

Dragons, přidáno 21.1. 2003 18:30:36
Věrozvěst:Musim rict ze ti zavidim ze ses dokazal od tech vsech veci odpoutat, ja ne a to je muj problem. Kdyz bych mel hodnotit objektivne film tak bych taky asi rekl ze je to hodne nadprumerny film, ALE taky bych rekl ze to podle me neni Pan prstenu (sorry, nemuzu si pomoct).
Věrozvěst, přidáno 21.1. 2003 11:44:42
Arsiméné: Chápat vás samozřejmě můžu, taky jsem nenarážel na to, že se kniha někomu hodně líbí, ale na to, kolik lidí křičí, že se to mělo udělat přesně podle ní. Myslím, že je to nesmysl, to by nemohlo dopadnout dobře. Ve filmu by měla každá scéna mít svůj význam a například Tom Bombadil by ho tam prostě neměl, nemůžu si pomoct. Podle mě je to jen epizoda, která děj nijak neposunuje dopředu a ani neobsahuje informace nezbytné pro pochopení něčeho dalšího (já osobně jsem ho i v knize považoval spíš jako roztomilou legrácku pro děti, přestože jsem se později dozvěděl, že má hlubší fylozofický význam). Co se týče Harryho, nemyslím, že se vyloženě nepovedl, ale jediné, co na něm já osobně oceňuji, je výběr herců, prostředí a efekty. Netvrdím, že musíš být dítě, aby se ti to líbilo, i mě se líbilo, jak je film natočen, to co odsuzuji je scénář. Myslel jsem to tak, že dětem je jedno (aspoň myslím), jestli jsou ve filmu zápletky, nakolik je rozvláčný nebo strhující a podobně, těm stačí několik pěkně natočených scén či epizod slepených bez větších souvislostí dohromady a jsou spokojeny. A přesně takhle na mě (a na spoustu dalších) Harry působil. Bez zápletek, bez větších návazností, prostě jedna pasáž za druhou proložených mrtvými místy více či méně odbočujícími od děje. Co se týče závěru i mně se nelíbil, nečetl jsem sice předlohu, ale ta scéna se zrcadlem byla dost divná a musím přiznat, že jsem jí vůbec nepochopil (a nejen já).
Věrozvěst, přidáno 21.1. 2003 11:42:31
Dragons:Musím říct, že s tvojí reakcí bez větších výhrad souhlasím. Na tom, že Faramir Froda do Osgiliathu tahat opravdu nemusel jsem se hned po shlédnutí se všemi shodl, v tomhle místě mi přijde Tolkien jednoznačně lepší a jednodušší. Proč se Gimli při skoku nenabodl na skřetí kopí mě napadlo v první chvíli taky, ale pak jsem si řekl, že je jednak menší postavy, jednak mohlo zapracovat štěstí a jednak mohl skákat do mezery, což nebylo při pohledu ze strany vidět. Ovšem na druhou stranu, kdo by byl takový blázen a skákal z hradeb proti vztyčeným kopím :-). Že se nenabodl Gandalf mi tolik nevadilo, protože je čaroděj a navíc jsem měl pocit, že kolem jízdy udělal nějakou magickou záři (on to byl spíš úsvit, ale mohlo v tom být i kouzlo :-)). I to jak při Aragornově výjezdu padali skuruti z můstku se mi moc nezdálo, ale nějak jsem to neřešil; u filmů, co mě jinak nadchnou to většinou přejdu mlčením, protože se málokdy dá s jistotou říct, co je ve skutečnosti možné a co ne . V podstatě souhlasím i s tím co píšeš v bodě jedna, ale podle mě směřoval svoje dílo podobným způsobem na děti i sám Tolkien, protože nevěděl, jak bude přijato; v jeho době se dalo předpokládat že s posměchem a mám za to, že to tak zpočátku dopadlo. Hobit je napsán jednoznačně jako pohádka pro děti (v některých místech tam autor dětského čtenáře přímo oslovuje) a co se týče Pána prstenů, hobiti tam na mě působili komicky taky (např. scéna s Frodovým tanečkem na stole, kterou jsem zmiňoval v minulém příspěvku). Knihu zase tak načtenou nemám, takže rozhovor Aragorna s Eomerem si moc nepamatuji, ale pro zajímavost si jí chystám přečíst zase, takže jsem na to docela zvědavý.
Možná mám trochu výhodu v tom, že když jdu na jakýkoli film, snažím se odpoutat od všeho ostatního a hodnotím vždycky jenom film samotný bez návazností na cokoli dalšího (ať už jde o knižní předlohy, zavrhované trendy, schémata apod.), proto mi většinou ani nepřijde, když si film údajně „na něco hraje“ má už zase happy end nebo že „zavání typicky americkým patosem“. Mně záleží vždycky jenom na tom, jak to vyzní ve filmu samotném.

Dragons, přidáno 21.1. 2003 7:10:07
Věrozvěst: Jsem si vedom moznosti knihy a moznosti filmu, vim ze to nejde pesne podle knihy. Na filmu mi vadi ten "americky styl" a to ze film je vlastne uplne jiny pribeh jak tu uz nekdo poznamenal. Americky styl spociva v nekolika vecech:
1) snazi se zalibit malym detem, a proto zesmesnuje jiste postavy (v 1. dile hobiti, v 2. Gimli)
2) Akcni sceny - me to prislo spis jako komedie nez nejake dobre akcni sceny - viz. napr. to jak Gimli skace za Aragornem do houfu skretu a Vrchovcu, kteri maji zvedla sva kopi. Nebo Gandalfova jizda do bitvy v Helmove zlebu (uz jsem videl jak je nabodlej na tech samych kopich, ale ouha skreti je tesne pred tim nez k nim dojel zvedli, aby jim mohl snaze useknout hlavu). Nebo jizda Theodena a Aragorna, atd. za usvitu slunce do boje - to jak padali skreti z toho mustku a kone pres ne lehce skakali, no nevim. Jestli se ti to tak libilo...

Dalsi vec je to ze cely pribeh je uplne zmenen. Ja jsem se treba desne tesil na rozhovor Eomera a Aragorna a dalsich a prd, ve filmu to bylo uvedeno stylem Dobry den-Nasheledanou, jestli ti treba tohle prislo jako nudna scena, tak uz nevim. Nebo proc udelal z Faramira zapornou postavu (ne uplne zapornou postavu, ale proti tomu co je v knize...) a proc posilal hobity az do Osgiliathu, tam opravdu nemeli byt.
Takovych veci bych jmenovat jeste mnoho, ale myslim ze to nema smysl, ja netvrdim ze film je uplne spatny, ale kdyby se trochu vic drzeli Tolkiena mohlo to byt o mnoho lepsi.

Arsiméné, přidáno 20.1. 2003 18:32:36
Věrozvěste, ty "nudné" a "zbytečné" scény se právě nám příznivcům knihy moc líbí. Ale můžeš vůbec chápat naše postoje, když tě PP až tak neuchvátil? Pár věcí mě na knize mrzí, ale stejně si myslím, že to JRRT vymyslel nejlíp, jak to šlo a žádné zpracování nemůže být tak pěkné. K Harry P: Nejsem dítě a přesto se mi film líbil. Ne ve všem, ale určitě mi nevadilo, že se to drželo příběhu. Naopak předělaný závěr se mi nezamlouvá.
Page, přidáno 20.1. 2003 14:47:26
Musím souhlasit s tím, že film je hodně jiný než kniha, ale rozhodně si nemyslím, že by nutně měli být změny tak razantní jake jsou. druhý díl je značně nepodobný knize, protože vlastně kromě jmen se jedná o úplně jiný příběh!
Je to spíš volné vyprávění na téma a ne přepis románu!

Věrozvěst, přidáno 20.1. 2003 11:45:14
Dragons, Namarieu: Nejste vy dva náhodou jedni z fanatických příznivců Tolkiena? Podle mě knižní Pán prstenů rozhodně není až tak dokonalé a bezchybné dílo, jak tahle skupina tvrdí, je sice originální, jsou v něm skvělé nápady, ale zpracování má svoje mouchy. Především to, že obsahuje spoustu nudných a zbytečných pasáží, kterých nás Peter Jackson ve filmu naštěstí ušetřil, ať už vypuštěním či úpravou některých scén a postav nemajících na další děj žádný vliv (např. infantilní Tom Bombadil – nic proti němu, ale dobře že ve filmu nebyl, nebo neméně infantilní Frodův stolní taneček v Hůrce při němž mu prsten vklouzne na prst – Jacksonovo udržování ponuré atmosféry po odchodu hobitů z Kraje je nesporně lepší). Společenstvo jsem četl třikrát a musím říct, že filmové zpracování se mi líbí víc; v jednoduchosti je totiž krása. Navíc je jistá další věc - film musí mít spád a dělat scénář přesně podle knihy je nesmysl zavánějící fiaskem (odstrašujícím příkladem takového počínání je Harry Porter, jehož zpracování se může líbit snad jenom dětem). Film musí mít totiž šťávu a nelze si v něm dovolit totéž, co v knize. Mně osobně přišla většina změn popsaných výše v seznamu pro film pozitivní a možná je škoda, že se nakonec neprovedly (hádal bych, že právě kvůli davu křiklounů, jako jste vy, pro které je každá změna oproti knize špatná, aniž by dokázali vysvětlit proč). Postava Arwen, která měla v prvním díle spoustu prostoru takhle najednou téměř vymizela a stejně je to se Sarumanem, jehož osud v hroutícím se Železném pasu zůstává na celý rok otazníkem. Zatímco první díl končí rozbitím společenstva a může působit samostatně, druhý nekončí nijak a je bohužel jen prostředkem něčeho (i když téměř dokonalým). Myslím, že stačilo udělat krátký prolog shrnující předešlé dění a držet se některých změn ve výše uvedeném seznamu. Byl bych nerad, aby si někdo vykládal tenhle příspěvek jako neúctu k Tolkienovi, který jako první ve své době za nelehkých podmínek dokázal stvořit jiný svět; terčem tohohle slohového cvičení :-) je totiž modlářství některých jedinců a jejich škarohlídství namířené proti dílu jiných snažících se (nejen) Tolkiena následovat. PS pro ostatní: Na Dvě věže určitě jděte, stojí to za to, ovšem, kdo ještě neviděl Společenstvo :-), bez něj to nepůjde.
Dragons, přidáno 18.1. 2003 0:09:38
Na film jsem byl natesenej jak maly dite, ale to co jsem videl v kine ...ten kdo trilogii necetl bude spokojen, ale pokud patrite k fandum Tolkiena delsi dobu tak na ten film opravdu NECHODTE!!
Jediny plus vidim v tom, ze jsem si konecne zacal vazit prvniho dilu, protoze ten je proti tehle slatanine 100x lepsi.
Nejlepe cely film vystihuje Samova veta (kterou pronesl v OSGILIATHU!): "Tady jsme neměli být."

glochka-sorida, přidáno 17.1. 2003 21:16:35
ach BOZE!!!!!!!!!!!two towers je proste spica! Odstala som si pekne dlhy rad ale stale to za to, pravda nepochybovala som. Vojna, fakt super. Enti jednoducho skvely, akurat Faramira spravila moc zleho, skor zohral pokracovanie ulohy mrtveho Boromira.
Singollo, přidáno 13.1. 2003 21:08:58
Peter Jackson se podle me pokusil o nemožné. Film FOTR je nejlepší fantasy, co jsem kdy viděl, ale není to PP. Poetika knihy se vytratila spolu s Glorfindelem, Tomem Bombadilem a dalšími. Úloha Arwen v ději je podle mě vyzdvižena z komerčních důvodů. (americký divák chce ženskou v akci).
Jackson odvedl kvalitní práci, ale myslím, ze měl natočit nějaké lehčí fantasy. PP je přece o fantasii a ta se při filmu příliš používat nedá.

Ruby, přidáno 6.1. 2003 23:52:21
glochka-sorida: Nemáš pocit, že právě na to ti Bel odpověděl? ;o)
Navíc, hodně se od tohoto článku změnilo, hlavně informace, které jsou teď k dispozici. A některé změny tam vážně být nemusely, působí tam špatně, aspoň na toho, kdo zná knihu. Třeba skoro zlý Faramir, s naprosto obráceným chováním...

glochka-sorida, přidáno 5.1. 2003 14:18:36
J.B.Č. ty si ma zle pochopil! ja som to hovorila o tebe, ze chces aby bol film presne podla knihy. myslim, ze p.J. to spravil paradne a obdivujem ho, spravil to najlepsie ako sa dalo!
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 3.1. 2003 9:57:46
Glochka: rozhodně nechci, aby byl film přesně podle knihy! To by ani nešlo. Ale některé změny jsou IMHO zbytečné...
glochka, přidáno 30.12. 2002 21:45:55
lukas:parada, niekto kto mi hovori z duse!
J.B.Č: kazdy ma svoj nazor....ke dchces aby bol film presne taky ako kniha, mal si poprosit P.J. aby ti prenechal svoje miesto a aby si ty mohol natocit LOTRa ...

Lukas, přidáno 29.12. 2002 9:20:54
Videl jsem film Pan prstenu Dve veze. Musim rict ,ze dobra polovina (mozna i vic) prezentovanych zmen ve filmu vubec neni a nebo je uplne jinak. Je tam samozrejme par zmen ale tak strasny to neni. Napriklad Arwen se vubec neobjevi v bitve u Helmova zlebu a vubec se neobjevuje tak casto. Saruman v tomhle dilu nezemre. Frodovi a Samovi nejakou chvili trva nez se dostanou do mocalu. No je toho moc. Kazdopadne myslim ,ze film stoji za to. Uvidite sami. Dostala se mi do ruky rozsirena DVD verze prvniho dilu. Myslim ,ze nad ni zaplesa srdce skalniho ctenare, protoze ta pulhodina navic prida na celistvosti deje. Doporucuju.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 24.12. 2002 21:30:34
Sorida: problém je v tom, že tahle postava tam vůbec být nemá!
sorida, přidáno 18.12. 2002 19:37:56
Hej , vsetci co su proti Arwen su riadni pitomci. V jednotke Pana Prstenov- film- ste vobec nemali moznost spoznat Liv Tylerovu! Mne sa ako arwen pacila a po uvideni traileru som z nej dokonca nadsena! tak budte ticho a vobec budte radi ako film LOTR vyzera! A este nieco, vobec ste film este nevideli a uz si robite o nom mienku....fakt...divné!
Beruska, přidáno 17.12. 2002 14:19:10
No myslim,ze dat Odulu na zacatek Navratu krale nebylo zrovna nejchytrejsi.Me osobne se to moc nelibi,ale asi k tomu mel P.Jackson svoje duvody.taky postava Sama je trochu zatlacena do pozadi.
zuzana, přidáno 12.12. 2002 10:13:49
Arwen byla v knize celkem milá, ale na plátně v podání L. Tyler ji nesnáším. Je to poleno!!!
Arsiméné , přidáno 28.11. 2002 21:39:58
Arwen ve Společenstvu nebyla špatná - až na ten meč přijela jako víla a ne jako Xéňa. Ale nezamlouvalo se mi, že Frodo byl už na umření a jen se pasívně vezl pod ochrannými křídly Arweninými. Obralo to děj o vrcholnou část Frodo samoten proti Nazgůlů. Co si o tom myslí Belcarnen?
Bellatrix, přidáno 28.11. 2002 14:12:35
Sice bych raději znala ty změny dřív, abych se na ně mohla duševně připravit, ale po zkušenosti se Společenstvem vím, že to, co mi napoprvé snad bude vadit, už po pátem, šestém shlédnutí nebudu vnímat. Kolik se toho napovídalo o Arwen, děsila jsem se její role v prvním dílu, ale pak mě to mile překvapilo. Vůbec jsem neměla pocit, že je jí tam moc. Jestli jí patřilo 10 minu ze tří hodin! A ta zápletka s ní se mi nakonec docela líbila (i když samozřejmě v knize je to lepší). Nemusíme se předem děsit. Až bude po světové premiéře, bude všude po síti určitě kolovat detailní popis změn a budeme se na ně moct připravit předem (beru to jedinou výhodu toho, že máme premiéru později).
Arsiméné , přidáno 22.11. 2002 21:08:02
Arwen mi vážně leze krkem!!! Faramirova jemná povaha...no to je trochu přehnané, ne? Belcarnen je v hodnocení docela pěkně objektivní, ale měl by se podívat do mluvnice na tvary přechodníků.
Sam: výborně! Je vážně správnej a Jackson to podtrhl. Má skvělé výroky ("Sméagol se dostane do kotle s vařící vodou, jestli okamžitě neposlechne! Sam ho tam strčí, jisstě.")a teď ještě bací Gluma pánví!!!

Ariana, přidáno 19.11. 2002 23:57:23
V knize mi postava Arwen nijak nevadila,docela sympatická.Kdo by jí toho Aragorna nakonec nepřál,že...
Ale nechápu proč na ní budu muset koukat půl druhýho dílu,tak ráda jí zase nemám a ještě ke všemu v podání Liv Tyler. To na ní meli radši hodit deku.

FG., přidáno 19.11. 2002 11:22:28
S tou Arwen me to fak sere takle kurvit skvelou knizku ty monosove tam snad zmenej uplne vsechno i kdyz to je dobry tak na knizku ten film nikdy mit nebude pokud se ve filmu vyvaruji takovejch hroznejch zmen ale to nezmenime
Olga, přidáno 18.11. 2002 14:35:26
Gryzli a ostatni, a jak byste LOTRa chteli natocit a nenacpat Arwen uz do prvniho a druheho dilu? Eowyn bude zboznovat Aragorna, on si povzdechne, ze nejvetsi bolesti pro muze je sledovat lasku uslechtile pani, kterou nemuze opetovat - a nikdo nebude vedet proc to vlastne rika? Aragorn si na konci vezme jakousi babu, kterou dva dily pred tim nikdo nevidel a tesne pred titulkama vysvetli divakum: vite my jsme se do sebe pred par desitkama let zamilovali a ten prapor, co byl ve druhem dile, ten mi vysila ona? Pripadate mi vazne ulitli s tim jak lomite rukama nad kazdou zmenou oproti knize. Zadny film nemuze byt stejny jako kniha! Zadny! Dulezite je, ze reziserovi se podarilo zachovat ducha a vystihnout atmosferu, ne jestli se nejaka postava objevila driv nebo pozdeji. Blabolit o tom, ze Arwen prosadily feministky, to skutecne svedci o rozvinute dusevni chorobe.
sorida, přidáno 28.10. 2002 20:47:03
no co daktore zmeny budu hadam k lepsiemu ale rychlo nech sa presvedcime ktore su pravdive a ktore nie, nech uz to bude v kine...
elis, přidáno 17.10. 2002 21:39:11
moc nechapu, proc se Elrond s Arwen a s celou domacnosti ma stehovat ke Galadriel. dost to popira ducha Tokienovych pribehu. Dost me to desi. a zaroven je mi smutno z toho, ze dnesni film musi mit vsude nejaky ten hnusne jimavy milostny pribeh, jako by to bylo to nejdulezitejsi.
Kordula, přidáno 19.9. 2002 9:46:31
To se nedá nic platný,že film je jinej.I tak si myslím, že to byla pro pana Jacksona pěkná fuška hlídat,aby se film odvíjel v neuspávajícím tempu a hlavní příběh se přitom nerozsypal,co, kritici?Kdo z Vás má nějakou takovou prácičku za sebou?
choros, přidáno 19.9. 2002 0:06:26
Je to proste bida, ale na druhou stranu...
rhuagh, přidáno 18.9. 2002 19:44:03
boze lidi, co mate s tou Arwen/Tyler? Uz tam je, proc se rozcilujete, nestoji to za namahu. Pockejte si a uvidite. Lorda povazuju za jednu z nejlepsich knih na svete, ale zadnou vedu z toho "przneni literatury" (jak se vyjadril jeden kritik) nedelam, to je zivot. Budte radi, ze film pritahne nectenare ke kniham a Tolkienovi vubec. nejak jsem se rozjela,no nic)
voloda, přidáno 18.9. 2002 14:55:43
Kniha je kniha a film je film.Ludska fantazia sa tazko dokonale zfilmuje a nemoze zachytit vsetko vo filme.Dobra bola poznamka,ze ti co necitali,netrha im to zily.Ti co citali, sa musia zmierit s tym aky je film.
gryzli, přidáno 18.9. 2002 9:01:25
Gdysi dáwno jsem na podobných stránkách psal něco o swětowém hnutí jménem feminismus a o tom jak owlivňují filmy k obrazu swému. Film gde by nebyla Arwen, by se v zemích s agresivním feministickým hnutím (USA, EU, ČR) vůbec nemohl promítat a Tolkien má to štěstí, že je mrtev jinak by musel knihu přepsat aby ji mohl vydat (jinak by čelil stovkám žalob).
Bohužel mnoho autorů má už vypěstovanou aoutocenzuru, a chtějí-li kromě psaní také knihy publikovat a prodávat musí opakuji musí do nich začleňovat pozitivní ženské prvky.
Mimo jiné kdysi natočený film Pán prstenů musel být stažen a byl promítán pouze v několika kruzích právě kvůli žalobám feministek a ochránců práv (skřeti připomínali příliš nativní afričany).
Snad někdy v daleké budoucnosti někdo v nějeké zemi vydá DVD kde bude vše dle knihy bez Xena-arwen

Wity, přidáno 18.9. 2002 8:53:29
Achach co to slyším o palantýrech? Po pravdě řečeno s obsazením typů do jednotlivých rolí souhlasím, až na mé nejoblíbenější půlelfy..zejména potom Arwen, to že se na ni budu muset koukat mimo plán i ve druhém díle mě poněkud rozlaďuje. Královna večernice, která má být krásnější než Galadriel a dcera velké huby ehmmmm....no prostě to nejde dohromady.
Jirka, přidáno 17.9. 2002 22:45:57
Dost me mrzi ty zmeny v pribehu, prvni dil jich sice mel taky dost, ale prijde mi ot ze se to stupnuje. Rozhodne na ten film pujdu, protoze proste to snove zpracovani knizni predlohy bude urcite stejne. I pres vsechny ty zmeny je to jedno z nelepsich prevypraveni knihy do filmu, kez by to bylo vzdy tak dobre.
Ruby, přidáno 17.9. 2002 19:56:36
Ni,ohtare a Gandalf: Prosím, kroťte se! Takové výrazy se sem nehodí.
Ni,ohtare, přidáno 17.9. 2002 16:17:18
Kdyby tak šli s celou tou Arwen do prdele a drželi se knihy!!!!!
Nemam naladu čučet celou dobu na ten její zmalovanej a vulgární xicht!!!

Iku, přidáno 17.9. 2002 13:48:00
Prosazovani Arwen je TRAPNY. Docela se divim, co se na tom filmu libi lidem, kteri neznaji predlohu. Udelany je hezky, ale... stal se nejak obycejnym. Jasne, ze bych rada videla dalsi dily a pujdu na ne. Ale pripadam si z toho tak trochu otravane a zrazene. Kdyz uz do toho nacpali tolik penez, nemuseli tam cpat tolik, ehm, "zenskeho prvku". Tolkien ho umel dat primerene.
Gandalf, přidáno 16.9. 2002 21:29:11
V jednotke ma vymena Glorfindela s tou picou Tylerovou fakt nasrala,takto nicit genialitu Tolkiena.Ak to takto pojde dalej tak trojku radsej ani nebudem pozerat aby som netycil.
Esquisse, přidáno 16.9. 2002 20:07:35
Prvbní díl filmu mě fakt přijemně překvapil, ale když jsem viděla, co udělali s Arwen, zbytek filmu jsem čistila sedadlo před sebou, protože jsem potupně vrhla.Děs a běs.Jinak fajn zážitek, takhle ňáko jsem si postavy představovala.
Darigaaz, přidáno 16.9. 2002 19:20:18
no musim rict ze to mohlo bejt horsi, ale taky lepsi. no co nadelame? musime si flm uzit takovej jakej je...
gx, přidáno 15.9. 2002 19:26:22
Tohleto hledani rozdilu me pripada kontraproduktivni, souhlasim s Flowerstick-em ze pokud porovnavani clovek podlehne tak z filmu ma *** ... :-) Priznam se - videl jsem Jursky park a pozeji jsem cetl knihu - nelze srovnat! Nicmene - je to duvod k odsouzeni filmu ktery byl prukopnikem vedoucim (mozna) k LotR? Kdo jsi bez viny hodiz kamenem ... :-)
Arwen, přidáno 10.9. 2002 8:24:58
To s tou pánví je fakt supr!
Nienna, přidáno 9.9. 2002 20:44:46
Ach velký Eru ,dej ať to jsou všechno jen špatné pomluvy...
Flowerstick, přidáno 7.9. 2002 10:14:57
Ghmm já bych to nechal uvidíme co film nějakej chorej mozek vyrukuje s takovejma a makovejma změnama jako u minulýho dílu a nakonec se uáže že film je boží a změny až tak moc nevadí. Můj kámoš už první díl porovnával se změnama a měl z celýho promítaní prd možná dva.
Niltaurion, přidáno 5.9. 2002 10:35:48
Já bych též neklesal na mysli...až uvidíme film, pak můžeme kritizovat. Je ale faktem, že ve TTT není tolik děje jako ve Společenstvu...nic méně...Společenstvo jako film drží linii dle knihy, ale téměř nic není dokonale dle knihy, snad s vyjímkou MORIE. Vzpomeňte si na pozměněné scény, dialogy,...vkládané do úst jiným..než v knize...a přesto je film SUPER...tak věřím, že to bude i s TTT. Nezbývá než čekat...tím však nechci říci, že mě avizované změny nemrzí..pokud jím lze věřit...ale myslím, že to snad bude v kontextu se Společenstvem. Nikdo se nezavděčí všem...Vydržme...věřím, že nám TTT všem vyrazí dech...doufám, že tím kladným způsobem věci.
Klára, přidáno 4.9. 2002 19:34:07
No, kéž to tak je. Já naštvaná rozhodně nejsem, spíš nějaká rozpačitá a trochu i zklamaná. Ale pokud tam tyhle změny přece jenom budou tak je budu určitě vnímat víc než změny u Společenstva.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 4.9. 2002 18:56:27
Víte ... možná mají tyhle všechny články jeden jediný účel. Naštvat fanoušky, rozhodit jejich představy. Možná právě proto NLC pouští všechny ty střípky informací o "odporných změnách", proto jakoby náhodou unikne fotka figurky Stromovouse (hnusná) a následně ji NLC nechá ze všech webů stáhnout. A pak přijde film do kin a spousta těch změn tam není, Stromovous vypadá skvěle ... a "drobnější" změny jsou zapomenuty, všichni jásají ...
Nenymir syn Nemirův, přidáno 4.9. 2002 18:19:48
Ten film mě začíná štvát víc a víc...
Jako ilustrace je to dobrý, ale příběh jde do temnot.

Andre, přidáno 4.9. 2002 17:49:04
Monty:Me by to zajimalo taky...znasilneni Faramirovi jemne povahy...hmmm....taky formulace..ehmmm..
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 4.9. 2002 14:06:25
Monster: bohužel ve Společenstvu občas trochu komicky působil, stejně jako Smíšek s Pipinem. Možná autor textu myslí, že PJ dodrží "nastoupenou cestu" ...
Monster, přidáno 4.9. 2002 13:26:22
Zajimalo by me, od koho pochazi ty komentare ...

Sam jako komicka figurka ????

Marca, přidáno 4.9. 2002 10:45:55
No - jestli bude Arwen skutečně pomáhat Aragornovi s palantírem, tak to je úpně proti duchu knihy. I tak mi vadilo, že ve FOTRovi Aragorn příliš váhá ujmout se svého dědictví. Podle knihy přece "čekal a připravoval se dlouhé roky" a o nějakém váhání nemůže být řeč. A u palantíru o svém právu použít ho nepochyboval ani náhodou.
filipa, přidáno 4.9. 2002 9:46:51
nozaj zo všetkých zmien vo filme mi najviac vadí, že všade pchajú Arwen.
ale - predpokladám - že jej zaplatili nemalé peniaze, tak ju chceli čo najviac využiť. a potom, takto to schvália aj americké feministky :-))

Milouska_rybissska, přidáno 4.9. 2002 8:48:34
Přesssně tak,sssouhlasim.Mojeho miláššška Sssméagola praští Sssam pánviššškou!!!!Aúú.Horšššé je,že já mám ráda i SSsama i SSsméagolka,fňuk
Octopuss, přidáno 3.9. 2002 21:36:18
Boze, uz zase cpou tu &#$%@ Tylerovou kam to jde :-((( To je to skutecny znasilneni knihy !
Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist