Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

8.2. 2002KanyapiKatovna - Pán Prstenů, Potter ...
   Nedávno jsem zhlédla pořad Katovna, jehož tématem byl PP, ale též Harry Potter a další podobná literatura. Dovolte mi podělit se o několik zajímavých myšlenek a podnětů, jakož i o mou polemiku s nimi.
   Jaký je rozdíl mezi filmem a literární předlohou? Film desakralizuje, zcivilňuje, zbavuje naléhavosti. Ne nadarmo je PP nazývám novodobým mýtem. Jeho filmové zpracování je však proti němu jen "dobrodružným příběhem". Ten mýtus, který se v nás rozeznívá, když na něj hledíme, je jen ozvěnou knihy v nás.
   Film nás zbavuje možnosti promítat se do příběhu s našimi vlastními představami, protože je dokonalý, dokončený, dodefinovaný. Co to pro nás znamená? Opět, když se dotýkáme mýtu, ozývají se odrazy a příběhy v nás - v každém trochu jiné - a cosi v nás mění, přetavují, čistí, chrání… každý doplní sám. Tak na nás působí PP. Ale film nás všechny, nemýlím-li se, trochu "bolel". Jako setkání s živým člověkem. Jenže my potřebujeme k životu i mýtické postavy, Oidipa, Sigurda, Romea, Ofélii… nebo Froda, Gandalfa… jsou neživí a přesto, nebo právě proto nám mají co dát. Ukazují nám dobré i špatné cesty, umírají místo nás, učí nás milovat. Dokážete si představit život bez svých literárních hrdinů? Jeden jinak dosti podivínský profesor mne hned v prvním ročníku vysoké školy velmi oslovil svou teorií o tom, že četba je jakýmsi očkováním proti životu. Když čteme příběh, ztotožňujeme se s hrdinou, prožíváme jeho příběh, jeho bolesti - a nakonec s ním třeba umíráme, nebo prožíváme s ním bolest ze smrti někoho jiného. Když se pak s tím samým "příběhem" setkáme ve vlastním životě, jsme schopni se s ním vyrovnat. Dokážete si představit, že byste v každé chvíli svého života měli pocit, že "jste na to sami"? Tolik malý exkurs do psychologie. Co s tím má co dělat film?
   Film nám nedává možnost konfrontovat se s "vlastním příběhem", s archetypy v nás. Film běží jako šílený. Kvůli stopáži jsou vystřihané všechny "oddechové scény" - ale ty mají v příběhu zcela nezastupitelnou roli! Dovolují utřídit si v hlavě pocity - jak nám, tak hrdinům. Opravdu, dramatičnost se podařilo přenést na plátno mistrně, s vnitřním poselstvím už je to slabší.
   Další, co tu chybí, a páni kritici si toho chytře všimli, to je vnitřní napětí, které prožívají hobiti. Vždyť oni tu cestu nepodstupují rádi! Ten pocit "obyčejných lidí =hobitů", kteří (v podstatě nedobrovolně, protože když máte na vybranou jen jednu možnost, že?… ) kráčí vstříc něčemu, co je přesahuje, ten pocit tu chybí. Možná je tu zřetelná snaha zrcadlit to u Froda, ale Pipin se Smíškem doslova "jedou na školní výlet" - no, jejich výroky před radou, která je celá "trochu mimo", jsou v tomto světle směšné. Film je příjemný, na zajímavých místech "odlehčený", ale někdy to je na úkor "hloubky významu". kniha je mnohovrstevnaté dílo - film nikoliv.
   Tolik k PP. Literární kritici se ještě pustili do Harryho a já jako jeho ctitel k tomu zkrátka musím něco říct. Jistá kritička vyčítá jeho autorce, že vykradla mnoho jiných knih - a jako příklad uvádí paralelu Brumbál - Gandalf. Co je to za absurditu? Obě dvě, mimochodem opravdu podobné postavy jsou odrazem stejného archetypu - mocného dobrého čaroděje. Není to tedy kopie, ale řekněme "pohádková postava" - podivuje se někdo nad tím, že vodník nebo zlý mág je hrdinou více než jediné pohádky? Dále je tu kniha srovnávána s Prachettem. Toto srovnání zaslouží být zařazeno ke stupidním přirovnáním typu Harry vs. Shakespeare. Srovnává snad někdo Děti z Bullerbynu s Peerem Gyntem? Nebo Medvídka Pů s Dostojevským? Harry je primárně literaturou pro děti, a dobrou literaturou pro děti, což snadno poznáme právě na tom, že osloví i dospělé čtenáře. Výrok, že je jen plodem grafomanství, stejně jako chudák výborný Prachett je hořkým skřípáním zuby nad tím, že někdo je schopen napsat 4 knihy, jejichž kvalita neklesá, ba naopak.
   Poslední věc, jedna myšlenka, která mne oslovila opravdu hodně. Harry obsahuje v sobě zcela zásadní výchovné téma - je to příběh boje Dobra se Zlem, které se nedá porazit, ale se kterým se přesto musí stále bojovat. A to je přece nejvlastnější příběh našeho života a světa.
[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

Faes, přidáno 28.2. 2003 10:32:27
To Jan Belcarnen Čeřovský
Mě se film Pán prstenů i Harry Potter líbily.Knihy mám ale jednoznačně radši(taky jsem tak trochu propadla Harryovskému kouzlu :o))ale nepřipadá mi, že by se film HP povedl víc než PP.U HP se podle mě až příliš drželi knižní předlohy, takže čtenář se místy nudil a navíc se jim nepodařilo zachytit takovou tu atmosféru, která z HP dělá světový bestseller.Připadá mi,ale že 2.díl HP byl výrazně lepší než první.

Silent Wolf, přidáno 19.2. 2002 8:01:33
Myslím, že i já jsem zcela jasně naznačil, ze mne názor většiny neovlivňuje. Film mne opravdu nepotěšil, ale nezatracuji ho. Věřím, že se spoustě lidí zpracování zdá dobré.

Zůstanu raději u knižní podoby. Když nad tím tak přemýšlím asi ze všeho nejvíc mi nevadily podivné úlety, ale naprosto nesmyslně vypíchnuté násilnické scény filmu. V knize jsou také, ale neční nade vše jako ve filmu.

Pulper, přidáno 18.2. 2002 12:41:53
Já nejsem rozhodně jeden z těch, co považují názor většiny za směrodatný, ať si Silent Wolf myslí co chce. Mně se nelíbila třeba Galadriel, a většina lidí z ní byla nadšená.
nenwen, přidáno 15.2. 2002 20:58:26
SILENT WOLF a PULPER-mozna z mala,ale i taci jsou...ja osobne nemuzu rict,ze by se mi NELIBIL,ale v urcitych vecech zklamal(to taky neni ten spravny vyraz)a neco jsem opravdu nevydychala..
Lucy, přidáno 13.2. 2002 17:24:50
Silent Wolf: Každý má nárok na názor, člověče...:o) Mě ani nenapadlo, že bys film nějak zatracoval - a rozhodně máš pravdu v tom, že ať je dobrej jak chce, knížka je prostě ještě lepší. :o)
vanda, přidáno 13.2. 2002 15:43:13
videla som HP aj PP, oboje som mala precitane daky ten casok pred tym, nez som zhliadla filmove podoby, a tu je moj nazor (ako keby on niekto stal, ze? :o))
Porovnavat HP a PP ako literarne diela sa mi javi ako zbytocne, vid vsetky nizsie uvedene nazory, ktore sa mi nechce podrobne opakovat (jazykovt styl, ciel, kulturne pozadie pribehov, hlbka pribehov atd). Ovsem porovnavat filmove spracovanie tychto dvoch predloh je, myslim, mozne. PP sa aspon snazil zachytit mnohovrstevnatost postav, ich motivy, vnutorne boje, a pribeh, sice okresany, sa da pekne sledovat aj bez predchadajucej znalosti knihy. Kdezto HP vo filmovej podobe povazujem za zbierku detailov, aj ked velmi pekne urobenych detailov, to uznavam. keby som ale knihu necitala, asi neviem, o com to je. Herecke vykony... keby som sa nesnazila byt korektna, asi poviem, ze skoda reci, podpriemerne atd. Ale odporucam zhliadnut oba, a porovnat si to kazdy sam pre seba. Na zaver, aby som predisla nedorozumeniam, dodavam, ze HP mam rada, isteho casu som to citavala pred spanim, knizky su kuzelne a je mi uplne jedno, ze autorka mozno nestvorila nic originalne.

Jinny, přidáno 12.2. 2002 12:19:13
Já nechci kritizovat knížky o Potterovi, věřím, že jsou dobrý. Ale pokud jde o film, tak je docela jasný, který z je udělaný líp. Kritici tvrdí, že postavy ve filmu o HP jsou oproti předloze prvoplánové.
Súlwen, přidáno 12.2. 2002 10:31:33
Jo, jo, prsten našel Déagol a všichni víme, jak to s ním dopadlo. Závěr: Nikdy nesbírejte smetí ze dne řeky ;-)

Změny, o kterým píše Silent Wolf mi ani tak moc nevadí. Možná se mílím, ale v knize se taky dost bulelo. Určitě bulel Gimli. Ten film prostě bez některých změn natočit nešlo. PP není kniha, podle které by se dal snadno natočit film, na rozdíl od HP, který je pro zfilmování jako dělaný.

Thingol, přidáno 12.2. 2002 9:25:45
Se Smeágolem máte pravdu,nějak se mi to popletlo.
Silent Wolf, přidáno 12.2. 2002 8:15:17
Jak se tak dívám, píchnul jsem do vosího hnízda. Já nejsem filmem nespokojen, jen prostě říkám, že srovnání s knihou nesnese v žádném ohledu.
Mně nevadí, když hlavní hrdinové pláčou, ale zde mi to přišlo jaksi patetické. Občas také u filmu uroním slzu a nestydím se za to, ale co je moc to je moc …

Glum a prsten. Glum k němu přišel opravdu tak jak popisuje Lucy. A je tam ještě jeden problémek. Glum zjistil, že mu prsten zmizel až v okamžiku kdy mu Bilbo dal „nepoctivou“ hádanku co má v kapse.
Rozpad společenstva je úplně smyšlený. Frodo se s nikým neloučil, v okamžiku, kdy se mu Boromir pokusil prsten ukrást utíkal rovnou k lodím a nikoho se na nic neptal.

… ale já hlavně neříkám, že fim byl špatný. Když pominu, že koruna na hlavě měl mít jen jeden z devítky tak mi nezbývá než vyjádřit okouzlení právě nad zpracováním Nazgulů, včetně okamžiků kdy si Frodo nasadí prsten. Úžasné. Galadriel – výborná.

Lucy, přidáno 11.2. 2002 22:25:06
Silent Wolf: Mně tedy nevadilo, že všichni brečeli, podle mě by bylo spíš dost divný, kdyby byli "za tvrďáky". Vždyť je to dost emotivní příběh! A pokud jde o to, že brečel třeba i Aragorn (nad umírajícím Boromirem), tak to jsem ocenila ještě víc, protože drsných akčních hrdinů, kteří znázorňují emoce pomocí arzenálu tří grimas, už mám plné zuby.
Thingol: Pokud si já pamatuju, tak Glum Prsten opravdu nenašel. Našel ho přece Déagol - Glum, tedy Sméagol, to viděl, a protože měl narozeniny, řekl Déagolovi, aby mu ten Prsten dal. Když se Déagol k tomu neměl, tak ho Sméagol zardousil a Prsten si vzal... Proto si přece pořád opakoval, že to je jeho "dárešek k narozeninám", a snažil se tak ospravedlnit...

Vladimir, přidáno 11.2. 2002 22:24:22
GLUM prsen nenašel !!! Zabil a okradl přítele, který sebral prsten v řece.
Thingol, přidáno 11.2. 2002 20:57:58
Patrik Helta> Vyjádřil jsi to moc pěkně, vidím to nějak podobně. Podle mého názoru se někteří lidi o filmu PP či HP vyjadřují nepěkně také kvůli tomu, ze jim vadí přehnaná komercionalizace, ale zapomínaji při tom, ze vlastní dílo za to nemůže a tudíž by se kvůli tomu nemělo odsuzovat.Postoj "nepůjdu na to,protože je to komerční" mi nepříjde nejvhodnejsi.
Thingol, přidáno 11.2. 2002 20:44:48
Silent Wolf>Jak to myslíš, že Glum prsten nenašel? Nevím jestli je to přímo v PP nebo v Nedokončených příbězích, ale v jedné z knih je popsáno, jak Smeágol nalezl prsten v řece. Je možné, že mu třeba sám naskočil na prst, když plaval těsně kolem něj, ale rozhodně bych to považoval za nalezení.
Patrik Helta, přidáno 11.2. 2002 20:36:14
Rád bych se vyjádřil k tomu co tu napsal Pulper úplně dole. Řekl, že při srovnání obsahu a významu obou děl (HP a PP) je škoda, že HP možná získá více cen. Jenomže to je právě to, co se vůbec nedá soudit. Protože prostě a jednoduše nejde HP a PP srovnávat. Jsou ze zcela jiného soudku a co se týče významu či kulturnímu bohatství, říkejte si tomu jak chcete, tak obě knihy obsahují zcela odlišný kulturní námět, i když v zásadě jsou stejné. Jde o to, že PP byl původně psán kvůli lingvistickým prvkům, i když kniha je především o souboji zla a dobra. To samé HP - také souboj dobra a zla, ale autorka tu spíše vysazuje napovrch, že to co je snadné často není správné a to je myslím hlavní přínos pro všechny čtenáře a rozhodně nemůžu souhlasit s tím, když někdo napíše, že knížka je pro děti, ale zaujala i některé dospělé. Ono totiž těch dospělých čtenářů je téměř stejně mnoho, jako těch dětských. A ukažte mi 11tilettého kluka, který čte PP? Samozřejmě, co se týče rozsahu a propracovanosti PP jasně vede a Rowlingová se v tomto ohledu s Tolkienem nemůže srovnávat, ale proč soudit pouze podle kvantity? Omlouvám se, že jsem se tak rozkecal, ale pokud chcete vědět víc, tak si v sobotu na Pragoconu přijdtě na moji přednášku. A doporučení! Pokud se vám líbil film Pán Prstenů, tak si zajděte i na Harry Pottera, a třeba se vám také zalíbí. Mě osobně zaujaly oba filmy.
Ivetir, přidáno 11.2. 2002 20:33:49
Pro mě je film jen pohledem na zmrzlinu, ale nemůžete si líznout :-) Kdežto kniha...tu si můžete "vychutnat"! Tolik můj pocit.
Pulper, přidáno 11.2. 2002 17:08:22
Jeden z mála, Silent Wolfe.
S tou poslední větou docela souhlasím, mluvil jsem se třemi lidmi, co PP nečetli, a byli nadšení, ale kámoše, co PP četl těsně předtím, než na něj šel do kina, film dost znechutil. Rozpad Společenstva mi opravdu nevadí, asi hlavně proto, že už přesně nevím, jak to bylo v knize.
Glum prsten nenašel? Když jsem bratranci říkal, že Glum byl původně hobit, měl z toho málem šok :-)
Všichni brečí jako želvy? Po Gandalfově smrti se to dá pochopit, pak "bulí" Boromir, když umírá, Bilbo, když se omlouvá a Gimli, když zjistí, že je Balin mrtvý, ale to se dá taky pochopit. Je fakt, že hobiti to trochu přeháněli, jenže na ty kliďase to bylo holt moc, tak se nediv :-)

Silent Wolf, přidáno 11.2. 2002 15:26:23
Tak nevím jestli jsem jediný komu se filmová verze PP nelíbila. Výborná výprava a skvělá muzika. Zvuky také moc dobré (při výkřicích Nazgulů mne opravdu hodně mrazilo). Smířil jsem se s Arwen, ale nikomu nevadí například naprosto odlišný a dost divný (rozpad společenstva) konec. Tohle s časem stopáže nemá nic společného. Je to překroucené zcela záměrně.
Mystifikace hned na začátku. Glum rozhodně prsten nenašel!!
Sauron mi připadal trochu jako opálený Terminátor.

Nevadilo nikomu, že tam všichni brečí jako želvy?

Myslím, že film nesnese žádné srovnání s knihou.
Film se mně nemohl jako takový uspokojit, pro ty jenž knihu nečetli to musí být úžasná podívaná.

Jinny, přidáno 11.2. 2002 14:38:03
Nevim, jak byste chtěli, aby ten film byl mnohovrstevnej. To prostě podle mě film neumí a když se o to pokusí, je buď nudnej nebo nepřehlednej.
Jinny, přidáno 11.2. 2002 11:52:56
Srovnávat Pottera a FOTRa není fér k oběma. Jsou úplně o něčem jiném. PULPERE, nevím, nevím, jestli Harry posbírá víc cen. Leda na dětských festivalech.
Lollitka, přidáno 11.2. 2002 9:01:33
Proč chcete zase srovnávat film PP a Harryho Pottera? To je jako s knížkama, to se prostě nedá. Jinak úplně souhlasím s Melvin. Film nikdy nemůže dosáhnout vnitřního poselství knihy, protože na to nemá tolik času. Pro mě je důležitý, že ty oddechový scény byly natočený a s trochou štěstí je jednou uvidím. Nevim, nevim, ale Harry Potter mě taky nejak moc neláká a nemyslím, že bude lepší.
nenwen, přidáno 10.2. 2002 20:26:00
Belcarnen:souhlasim-rejza Harryho to mel daleko jednodussi,proto ten film bude asi tak nejak ..LEPSI-uz se na nej tesim..

Croniak, přidáno 10.2. 2002 0:29:30
Jo a nemate nekdo tu katovnu treba nahranou ??? nejak sem o tom nevedel a docela bych to chtel videt.
Croniak, přidáno 10.2. 2002 0:27:51
No ja teda nevim. Me v knize rozhodne neprislo ze by smisek a pipin sli z jakesi povinosti. Samozrejme to ve filmu bylo prehnane, ale ja mam z knihy pocit ze ze zacatku opravdu vyrazili na skolni vylet a to se zmenilo az casem. A co se tyce harryho tak je mi jedno jestli neco vykradla nebo ne, protoze me to proste vubec nelaka a ukazky z filmu mi opravdu mirne pripominali sceny ze sam doma.
Nanthei, přidáno 9.2. 2002 22:35:18
Opravdu moc moc hezký článek.
P. S. Harryho Pottera si určitě přečtu - tvůj článek mě definitivně přesvědčil.

Melvin, přidáno 9.2. 2002 13:03:52
dovolím si pár vět..především:mne film rozhodně "nebolel",jakkoliv bych si dovedl představit leccos jinak:-)...Je to dáno mým smířením se s faktem,že FILM je FILM a KNIHA je KNIHA..Bylo,myslím,víceméně jasné,že času-i když se jedná o téměř tři hodiny-se bude zoufale nedostávat..S tím vnitřním poselstvím má zřejmě pravdu typek...osobně bych každému upřímně doporučil si trilogii před shlédnutím přečíst.asi by pak ubylo názorů typu:"pořád někam šli, a byl to samej boj"...do toho vymezeného času se prostě více vměstnat nedá..Dalo by se jistě diskutovat,co tam nutně nemuselo být a mohlo být nahrazeno jinou scénou..Představy by se asi různily:-)...A ještě k tomu vnitřnímu napětí u hobitů...za sebe jsem ho právě u Smíška a Pipina nikdy zvláště silně nevnímal..:-)
Jan Belcarnen Cerovsky, přidáno 9.2. 2002 10:57:33
Ty "oddechové" scény obsahují věci jako ukázky prvotní nedůvěry hobitů k Chodci (přechod močálů), vznikající přátelství Gimliho a Legolase, postupné Boromirovo propadání vůli prstenu, Gimliho zamilování se do Galadriel ... to je "oddech", na kterém stojí a padá spousta důležitýh pocitů a smyslu dalších scén
Kanyapi, přidáno 9.2. 2002 10:24:27
typek: máš pravdu, to úměra tam být opravdu nemusí, uvidíme. Ale i ten "oddech" mezi dramaty má svůj smysl, už tím se ten "myšlenkový" záběr umocní...

AD kritici v Katovně: oni sami tolik milují klišé... a přitom ho tak usilovně kritizují. Vyměnili jedno klišé za druhé...

typek, přidáno 9.2. 2002 0:01:44
ohledně stopáže a vystříhaných "oddechových scén" bych to nejsem si jist jestli by vůbec byl někdo schopen to vnitřní poselství přenést i do filmu PS:posoudil až po shlédnutí původní ne(dvakrat)strihane podoby (tím ale nechci tvrdit,že přímo úměrně s délkou vzrůstá i "vnitřní poselství")
Súlwen, přidáno 8.2. 2002 16:50:33
A já už jsem si myslela, že jsem mírně infantilní. Harryho Pottera jsem četla a moc se mi líbil. Nechápu srovnávání díla Tolkiena a Rowlingové. Je to naprostá absurdita, protože obě díla jsou úplně odlišná. Katovnu jsem chytila při opakování místo Euronews a mám z ní pocit, že ceněný může být pouze spisovatel, který se svým dílem neuživí, ale ten, který má geniální nápad, na kterém vydělá miliony je okamžitě odsouzen z grafomanství. a povrchnosti.
Andre, přidáno 8.2. 2002 15:09:19
Ano,článeček upzorňuje a postihuje,alespoň v základní rovině rozdíl mezi filmem a jeho knižní předlohou(spíše předlohou a jejím filmem)...Ve filmu schází celá šíře monumentálního dějového podkreslení a rozvedení dál a to je důvod toho,že až film někdy upadne v zapomnění(pokud vůbec),tak kniha rozhodně ne...
Lucy, přidáno 8.2. 2002 14:54:18
...Velký souhlas s Pulperem!!!
Jinak - pěkný článeček, dík. :o) Jen potvrzuje mou teorii, že knížku opravdu bylo záhodno si přečíst PŘED filmem, a ne až po něm.

Buzz Fuzz, přidáno 8.2. 2002 10:21:11
Nevim. Harryho sem nevidel, ale uprimne vam reknu, ze me ani nelaka. Ne kvuli nejakemu nadutemu kritikoni, ktery pohlasil, ze je to hovadina, to ne, vetsina kritiku totiz nepochopi vnitrni vyznam dila a zere je to, ale dilo jako takove me neoslovilo uz v knizni podobe a nevim jestli by film mohl neco zmenit.
Pulper, přidáno 8.2. 2002 9:37:38
Podle mě bude mít Harry Potter oproti PP víc návštěvníků i víc cen, bohužel.Tím nechci říct, že by se mi nelíbil, protože jsem ho neviděl. Ale když srovnám rozsah, obsah a význam obou předloh, je to škoda.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 8.2. 2002 8:08:10
Díky za vynikající článek.
Jinak paralel mezi LOTRem a Potterem se nabízí stále více a více. 14.2. vstoupí do našich kin první film (Harry Potter a Kámed Mudrců) .. uvidíme, jak si povede v návštěvnosti. Ač je Potter možná literaturou pro děti, naprosto mne uchvátil. Doufám, že se nebudete zlobit, pokud zde uveřejním recenzi i na filmové dílko podle něj, které sem měl možnost nedávno vidět. Dle mého soudu se film víc než jen povedl a při srovnávání s LOTRem je nutné říct, že se knižní předlohy držní mnohem věrněji a nechybí nic moc podstatného. Pravda .. režisér Pottera to měl mnohem jednodušší.

Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist