Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

10.5. 2003
BelcarnenNovinky o Návratu Krále a rozšířených Dvou Věžích! Můžeme opravdu očekávat souboj Saurona s Aragornem? Doplněno 12.5. o vyřazení Stezek Mrtvých a Šedé Přístavy

Novinky o Návratu Krále a rozšířených Dvou Věžích!
Poslední týdny se nesou ve znamení "filmu roku", tedy pokračování Matrixu. Jako zázrakem se však objevil i celý balík novinek k Návratu Krále, snad aby pozornost od majstrštyku bratří Wachovských alespoň trochu odpoutal. Následujících několik informací pochází z TheOneRing.net od poměrně spolehlivého zdroje...

První věc - Sauron se postaví Aragornovi v boji muže proti muži! Oba dva obklopují Gondorští vojáci, Legolas vykřikne "Aragorne!" aby jej varoval a Aragorn se s Andůrilem v ruce vrhá na Temného Pána (který má jinou zbroj než v Prologu). Rozhodně to není rovnocenný souboj a Aragorn je téměř zmasakrován, když začíná "odpočet" ke zničení Prstenu. Podle všeho je cílem celé scény nechat diváky dohadovat se, zda bude Prsten zničen dříve, než skonči Aragorn rozmáznut po celém Mordoru.

Další scénou je smrt Sarumana. Gríma mu podřízne krk a svrhne jej z Orthanku, pod kterým se čaroděj nabodne na staré známé kolo. Legolas vypálí šíp vysoko do vzduchu a Gríma se jeho "střeleckému umění" vysmívá, když šíp jeho hlavu mine. Zatímco se vysmívá, šíp začne spirálovitě padat zpět k zemi a nakonec efektně projde Grímovou lebkou.

Když si vzpomenu na vtípek, který jsem psal do tohohle článku a říkal na několika přednáškách, je mi z toho trochu smutno. A Sauron ve fyzické podobě bojující s Aragornem jako "Darth Vader"... darmo mluvit. Pevně věřím, že nebude pronášet nějaké vtipné hlášky typu "Jsem tvým otcem!"

Doplněno 11.5. - A další zajímavá informace se dostala ven díky hře Návrat krále od Electronic Arts...

Hráči mohou bránit zdi Minas Tirith v roli Gandalfa, vést armáda vznešených vojáků skrz Mrtvé Močály a v roli Aragorna, Legolase a Gimliho zde vyvolat armádu mrtvých, či díky posledním zbytkům sil vrhnout Prsten do Hory Osudu v roli Froda a Sama.

Co to znamená? Minimálně ve hře (ale ta od EA je s filmem spojena velmi silně) se nebudou nacházet Stezky Mrtvých, ale armáda duchů ano. Aragorn ji "vytáhne" z Mrtvých Močálů. Žádné setkání u Kamene Erechu se nekoná. A tyhle verše už budou říkat něco jen čtenářům knihy...

Over the land there lies a long shadow,
westward reaching wings of darkness.
The Tower trembles; to the tombs of kings
doom approaches. The Dead awaken;
for the hour is come for the oathbreakers;
at the Stone of Erech they shall stand again
and hear there a horn in the hills ringing.
Whose shall the horn be? Who shall call them
from the prey twilight, the forgotten people?
The heir of him to whom the oath they swore.
From the North shall he come, need shall drive him:
he shall pass the Door to the Paths of the Dead.

Doplněno v tomto článku...

Další novinky pocházejí z Insider Magazínu. Elijah Wood mluvil o Šedých přístavech...

"Je to ten nejkrásnější moment," říká Elijah a potvrzuje tak názor režiséra Petera Jacksona. "Je to mé nejoblíbenější místo. Všechny ty postavy, se kterými jste strávili tolik času, ztrácejí úplně všechno. V sázce je vše. Příběh se blíží k závěru. Láme to srdce, je to nabité emoci a i docela temné."
Příběh končí hořkosladce. Dobro zvítězilo, ale za jakou cenu? Hrdinové ztrácí velkou část sebe, tyhle jizvy už si ponesou navždy.    

Doplněno 12.5. o fotografie... následující fotografie obsahují záběry modelů pro Šedé přístavy...


Kliknutím otevřete větší verzi

Na trhu se také brzy objeví "akční figurky" k Návratu Krále. Co tyhle postavičky prozrazují o ději?


Kliknutím otevřete detail...

Máme možnost vidět Froda a Sama v podivné skřetí zbroji, zbraněmi a ve velmi efektních helmách. Tímhle stylem pro ně asi nebude velký problém ztratit se v průvodu skřetů táhnoucích do války, takže oblíbená scéna ve filmu nejspíše bude.

A poslední novinkou k Návratu Krále je pak fotografie Froda v doupěti Oduly! Samotnou Odulu nebude možno dle rozkazu New Line Cinema spatřit až někdy do listopadu, zatím nám musí stačit tohle...


Detail

 

A co nového o rozšířených Dvou Věžích?

Postupně se začíná objevovat seznám scén, které na disku najdeme. Krom již dříve probíraných nových záběrů s enty se provalilo několik scén především s Faramirem:

  • Boromir loučící se s Faramirem a Denethorem (flashback)
  • Faramir vidí "ducha" (či spíše stín) Boromira a pochopí, že jeho bratr zemřel (a neměl by ještě najít rozlomený roh?)
  • Po zničení Haradských pronáší Faramir větu, která v knize přísluší Samovi: "Jak se ten muž jmenoval a odkud přišel? Kde je jeho domov, jeho rodina? Měl opravdu tak zlé srdce, nebo jej, stejně jako mnohé jiné, podvedl Temný Pán? Jaké lži či výhružky jej vedly na dlouhý pochod od domova?"
  • Faramir ukazuje hobitům cestu z Osgiliathu

 

Sběratelská edice Společenstva obsahovala figurky Argonathu. Ale co bude u Dvou Věží? S velkou pravděpodobností tam najdeme figurku Gluma přímo od WETA včetně certifikátu pravosti a další DVD, které bude obsahovat obrovský dokument právě o tvorbě této postavy!

 




Předobjednejte si DVD / VHS Dvě Věže

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

viptgdiJ, přidáno 21.11.2023 0:39:57
Wang J, Dunn MJ Platelet activating factor mediates endotoxin induced acute renal insufficiency in rats viagra medication coupon
Arwen, přidáno 25.5. 2008 19:42:18
Super
aaaaaaaaaa, přidáno 21.5. 2003 21:16:23
Fuj ten masakr je hnus...!!!...!!!...!!!...!!!...!!!
Aubi ml., přidáno 20.5. 2003 22:50:56
Stezky mrtvých jsou klasika a nesmí chybět. Jenom doufám, že nebudou mít nic společnýho s Mrtvými močály.
Arsiméné, přidáno 20.5. 2003 19:39:11
Nenymire, s tím nelze než souhlasit! (oko neoko)
Nenymir syn Nemirův, přidáno 20.5. 2003 18:32:09
Ivo: prostě se schodneme, že se v tomhle neschodneme ( ať tu nezabíráme místo ):--)
Ale myslím, že všichni se shodneme, že tehle souboj Aragorn versus Sauron tam prostě nepatří...
a do smrti dobrý :--)

Fosa, přidáno 19.5. 2003 21:16:21
Sakra, teprv dnes jsem si precetla treti kolo basnicke souteze a zjistila, ze jsem od nekoho nevedomky zkopirovala „oko s nozickama“. Pardon, není to plagiatorstvi, spis podobny styl mysleni :o)
K Matrixu: Ta hlavni myslenka, která dilo tahne se holt zopakovat neda, souhlas s Lucyovou. Maximalne dále rozvest, ale to uz nikdy nebude to, co dil první. Lze pocitat s tim, ze autori presunou teziste filmu smerem k image postav a dlouhym soubojum. No, kazdopadne jsem zvedava na vase nasledne reference :o)

Lucyová, přidáno 19.5. 2003 15:57:13
Bel: no jo, taková bombastická pointa už se asi nedá zopakovat... ale zas když se člověk moc netěší, může být jedině příjemně překvapen... takže povíme si za týden :-)
btw - já shlédnout Matrix na PC, tak se taky ztrácím v ději :-)

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 19.5. 2003 15:32:05
Lucyová: novinářská premiéra v ČR je zítra, tj. den před veřejnou (směšné), ale ve světě je Matrix venku už hezkých pár dní a koluje i po netu. Četl jsem hafo recenzí a názorů od lidí co znám... a tak nějak se všichni shodují %-) Sice není příběh úplně odsunut do pozadí, ale jednička už to není... prim hrají akční sekvence a bitky (někdy člověk prý ani moc neví, proč se ti kteří rvou...). Inu uvidíme po premiéře, až si udělám komplet vlastní názor...
Lucyová, přidáno 19.5. 2003 15:24:54
Bel: ty už jsi viděl Matrix Reloaded? Nebo máš nějaké podrobné info? Pokud se doneslo ke mě, vše okolo děje se pečlivě tají...
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 19.5. 2003 14:16:05
Láďa: tak nějak... jede se jen a pouze na efekt, myšlenkové poselství se někam ztrácí. Viz. Matrix Reloaded...
je mi líto, že zrovna u Návratu Krále, kde má PJ už dost volné ruce, stále hraje tuhle Hollywoodskou hru... celá trilogie je zaplacena, mohl by se pustit trochu hloub než jen do efektních soubojů... škoda

Láďa, přidáno 19.5. 2003 14:02:29
Upřímně řečeno, z knihy to vypadá tak, že Isildur odsekne prst z ruky padlého Saurona, tj. vůbec s ním nebojuje, resp. není jisté, že s ním měl bojovat.

Ale ono není až tak podstatné, jestli měl nebo neměl Sauron podobu a jakou, spíš jde o to, že to tam bude jen pro efekt, nic víc. A pokud by kvůli tomu zapadlo sdělení, že Zlo nemůže být v konečném důsledku přemoženo silou zbraní (v tomhle směru je tato myšlenka v plné míře dotažená z Tolkienova díla právě v PP), tak tím zbourají klíčové poselství knihy.

Nenymir syn Nemirův, přidáno 18.5. 2003 13:52:48
jistě, pardon, Huana jsme opomněl, nicméně Huan byl vlkodav zrozený ve Valinoru, a byl předurčenou součástí příběhu Berena a Lúthien. Znovu zdůrazňuji příběh vznešeného velekrále Noldor Finroda Feladunga, který nepřežil souboj písní... Melkorův pobočník je přeci jen síla..
Ruby, přidáno 18.5. 2003 9:19:08
Nenymir syn Nemirův: Když tak lpíš na detailech, tak bys měl vědět, že Sauron prohrál, a to se psem Huanem v podobě vlka (Huan ho skoro zakousl a on musel utéct). A v knize je souboj Elendila a Gil-Galada se Sauronem popisován jako přece jen o něco rovnější a delší (je ovšem otázka, jestli si s nimi Sauron jen nehrál) ;-)
Nenymir syn Nemirův, přidáno 17.5. 2003 20:17:33
Ivo: ne Sauron neprohrál žádný souboj ve svém životě. S Isildurem to byla " velmi nešťastná nehoda", ve které lze nejsíše spatřovat vůli Valar. I v prologu Společenstva vydíme jak probíhal souboj krále Elendila a Saurona ( asi tři vteřiny ). Takže se obávám že jediný kdo by mohl předvést souboj, jenž by trval tak dlouho aby stál za natočení je Gandalf. Což už by bylo úplně na hlavu a stejně marné, jak jistě cítíte...
Kniha je velkolepým podobenstvím, které prof. Tolkien skládal po celý život, proto si dovoluji lpět na detailech...
Děkuji za pochopení..

Fosa, přidáno 17.5. 2003 19:40:38
Hmmm, zajimava debata o forme Sauronova tela… A co takhle Velke Oko s nozickama, to by se vam nelibilo? :o)))
Teda, ja jsem asi otravna, ale co porad mate s tim „vydet“? Nak se to tu rozmohlo…asi je to nakazlive… :o)
pubertak: Ty ses mi nejakej vzteklej…dame si debatu o toleranci? Podivej, ty se divis, ze tady spousta lidi ztrhala prvky filmu, který ještě nevidela, ale o necem se diskutovat musí, ne? Nebo by bylo lepsi, kdyby tady nikdo nic nenapsal az do 1.1.2004? Ostatne, i ty jsi sem prisel a vsechno precetl… snad ne kvuli tomu, abys Belovi řekl, jaky je omezenec? Co mi na to povis?

Arsiméné, přidáno 17.5. 2003 10:53:22
Belcarnene, z těch řečiček si nic nedělej, někteří lidé už jsou takoví. Nevím proč a asi to nikdy úplně nepochopím, ale je to tak.
Lucyová, přidáno 16.5. 2003 15:40:12
Nazdárek Puberťáku - je vidět, že jsi tu dlouho nebyl, už jsi zase tak protivný, jako před naší památnou "přestřelkou". Neuděláš s tím nic?

Bel: ještě to prosím nevypínej, Návrat Krále a závěrečné zhodnocení celé trilogie je teprve před námi - to pak bude tvůj web k nezaplacení (ehm, doufám, že jen obrazně řečeno :-))

aubi ml., přidáno 16.5. 2003 15:06:06
V komentářích k obrázkům se nějakou dobu vyskytoval taky jakýsi antipuberťák, a ten stál taky zato. Podoba jmen snad čisťě náhodná...
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 16.5. 2003 15:00:13
Annie: já to dělám, protože mne to baví. Kdybych měl pocit, že mi to víc bere než dává, tak se nebudu ohlížet na 99% návštěvníků a prostě to zabalím. Zatím se to dá zvládat a všemožné výlevy podivných existencí mne často spíš povzbudí než znechutí. Člověk má pak pocit, že když to někomu leži v žaludku tak moc, že mu stojí zato plodit literární skvosty typu Mr. Unknown či Galois, tak to má asi nějaký význam :-)
Annie, přidáno 16.5. 2003 14:54:48
Bel: To prosím nedělej, ještě pořád je tady 99% lidí, který jsou ti za to, co pro ně děláš, hrozně moc vděčný...
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 16.5. 2003 14:36:35
aubi: nemyslím, že to proklínání je horší. To je natolik směšné a ujeté, že se to nedá brát vážně. Na něčím z toho, co puberťák píše, je nutné se i malinko zamyslet... někdy si říkám, jestli po všech těch výlevech (Galois a jemu podobní), co se tu objevují, má cenu vůbec něco dalšího psát... jestli to celé není zbytečné a nebude lepší ušetřit každý den dost času tím, že LOTR web prostě vypnu...
aubi ml., přidáno 16.5. 2003 14:31:41
puberťák: nemusíš sem chodit, když nechceš... Bel: je to ještě dobrý, mohl ti říkat Čeřene a proklínat...
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 16.5. 2003 14:26:55
puberťák: kniha pro mne rozhodně není modlou. Mám ji moc rád, je jednou z mých nejoblíbenějších. A to je tak vše. Ano, film nejde s knihou srovnávat. Je to jiný druh vyjadřování. Pán Prstenů nejde zfilmovat. Prakticky ŽÁDNÁ kniha nejde pořádně natočit. Vždy je to trochu o něčem jiném :-)
Ano, spousta lidí si asi udělá názor podle mne. Pak jsou to ovce a zaslouží si to. Většina lidí tady se ve svých názorech liší. Každý vydíme věci trochu jinak...
Nemusíš sem chodit, nikdo tě nenutí a nutit nebude...

puberťák, přidáno 16.5. 2003 14:14:49
jasně pane čeřovský.jako vždy máte pravdu.a pořád dokola.že film nejde srovnávat s knihou.smutný je že spousta lidí si ihned udělá názor podle vás.aniž byste viděli metr filmu jste schopni odhadnout jak to bude ve filmu vypadat.ale asi jsem zase moc chytrej na rozdíl od vás který to ví z různých zdrojů nejlíp.že jo?bral jsem vás jako znalce a odborníka,ale že takhle ujedete to jsem nečekal.sbohem a šáteček.škoda, že jste se takhle shodil.pro vás to není kniha ale přímo modla.a to už zavání přímo extrémismem.a od takových raději dále.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 16.5. 2003 9:43:58
Ivo: píš bych řekl "ale tak to je v knížce a PJ dělá jen film" :-)
Ivo Cicvárek, přidáno 16.5. 2003 9:40:30
Nenymir: nejde o to, jak ty souboje skončily. Důležitější je, že proběhly - případný souboj Aragorna se Sauronem tedy není až tak netolkienovský. A navíc: souboj Isildura se Sauronem skončil ve prospěch člověka, Aragorn v PP zvítězil v souboji nadálku - vyrval palantír z moci Saurona. Teď nemám po ruce Sil., ale neprohrál náhodou Sauron souboj s "obyčejným" psem? A když jsme u toho - Sauron v PP je dost "slabý" Sauron - vždyť nemá prsten. Ale zdá se mi, že už zabředáme do zbytečných detailů. Ono je to vlastně jedno, je to jen knížka...:)
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 16.5. 2003 8:47:56
puberťák: víš mi vycházíme z toho, že loni se taky "všechno vědělo předem" a spousta takových jako ty psala "to jsou nesmysly, nic nevíte". A nakonec se nám v Helmově žlebu prohánějí elfové, Arwen odtamtud byla narychlo digitálně odmazána,...
puberťák, přidáno 15.5. 2003 22:37:23
je úžasný a fantastický jak zase všichni všechno ví předem.klobouk dolů.všichni byste se hodili do vlády ke šmidlovi špidlovi.podle ničeho všichni víte že to bude volovina.opravdu jste světoví.a tentokrát i včetně majitele stránek.super.jak já vás všechny žeru.podle psaní sám intelektuál, ale myšlení je vám cizí.jen tak dál.z fleku byste mohli dělat kartáře a předvidat budoucnost.to jsou tak neuvěřitelný blbosti že se to nedá pomalu ani číst.
Nenymir syn Nemirův, přidáno 15.5. 2003 18:16:56
IVO C.: Jistě Morgoth bojoval s největším velekrálem vznešených Noldor Fingolfinem, a ehm...(přestože Fingolfinův zápas byl velký a slavněnádherný )porazil jej na halvu (krk). Jediný další, který měl co dočinění s Morgothem byla Lúthien ( nejrásnější pěvkyně dějin - dcera Maii Melian ), nicméně Melkor byl Vala. Pouhý souboj písní se Sauronem skončil pro velkrále Noldor Finroda smrtí. A Saurona nezahubil ani hněv Valar při pádu Númerónu. Takže souboj? - připadá mi to jako jít s hasicím přístrojem proti napalmové bombě...
Ivo Cicvárek, přidáno 15.5. 2003 10:58:24
Arsiméné: omluva za chybu, Morgoth opravdu bojoval tváří v tvář pouze s Finglolfinem, nikoliv s člověkem...
smaug, přidáno 14.5. 2003 10:53:12
JBC:Teda mne osobne to elfi komando v Helmove zlebu prislo extremne trapny...nicmene to nic nemeni na kvalite muziky, ta je vskutku brutalni.
Taky se obavam ze z NK vyleze obludna kycovina:-[[[

Arsiméné, přidáno 13.5. 2003 19:48:24
Ungel má pravdu, jakmile Aragorn pohlédl Ústům do očí, už couvala a ještě reptala, že to není fér. K souboji s Aragornem: Ivo má pravdu, že podobné souboje už byly (ale morgoth bojoval jen s Fingolfinem, ne? To byl elf.), jenže v krajní nouzi. Sauron na tom ještě zdaleka nebyl tak špatně - Imrahil se dokonce smál, že na něj jdou jako dítě s lukem z provázku na těžkooděnce. Denethor v Návratu krále řekl, že temný pán se objeví až ve chvíli triumfu, protože velitel posílá bojovat jiné, tak jako on sedí v Minas Anor a obětuje nepřátelům Faramira.

Dagis, přidáno 13.5. 2003 18:38:20
Plne souhlasim s Ladou, ze na prvnim miste je linie F+S. Tim soubojem to bude zajiste akcnejsi a pritahne to vic lidi, ale psychologicka stranka zas pujde do *!
Ungel, přidáno 13.5. 2003 18:09:08
Bellatrix:To s ústy Sauronovými bych pochoppila,i když to má háček.Pokud si vzpomínáte,tak v knížce ho porazí Aragorn pouhým pohledem.Nemyslím,že by s ním pak toužil ještě bojovat...Ale je možné,že ho Sauron použije jako loutku a vstoupí do něj.Sice další změna,ale když to bude dobře provedené...(Koneckonců i v knížce jsem si vždycky přála,aby ho zabili.:o))

Bel:To máš pravdu.Vypadá opravdu...specificky.Pokud takhle zkazej i zbroj Jedničky...:o(A to nemluvím o pasáži ve věži v Cirith Ungolu-nevíte jestli to tam bude???

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 13.5. 2003 14:31:33
Bellatrix: jo, přetáčí se scény s "Jedničkou", protože prý jeho zbroj byla příliš podobná té Sauronově. A Ústa Sauronova mají vypadat dost... hmmm... specificky :-) to by asi asi nikdo nespletl :) ale uvidíme
Bellatrix, přidáno 13.5. 2003 14:24:16
ad Sauron vs. Aragorn: nemám čas číst všechny příspěvky, takže promiňte, jestli opakuji, co už tu bylo napsáno: V tom článku na TheOneRing.net je také napsaný jiný názor - že to totiž taky můžou být Ústa Sauronova, jenom si ty dva ten "důvěryhodný zdroj" nejspíš spletl. A pokud měl ten "Sauron" jiné brnění, než v Prologu, je to o důvod víc myslet si, že to ve skutečnosti Sauron prostě nebyl. Kromě toho mám pocit, že Jackson nechával přetáčet nějaké scény, protože jejich aktér měl brnění příliš bodobné tomu, co nosí Sauron. Byl to buď Ústa nebo Černokněžnický král, už si nepamatuju, to by ale znamenalo, že Sauronovo brnění bude nejspíš tak charakteristické, že mu ho na konci filmu nezmění. Ne že by se Sauron nemohl po pár tisíci letech převlíknout :o), ale nezní mi to moc logicky, muselo by se vysvětlovat "hele, Sauron, a má jiné brnění, ha!", nebo tak něco.
Kilburn, přidáno 13.5. 2003 12:46:28
Z toho souboje bych rozhodne nedelal takovou kovbojku. Jeste ho nikdo nevidel. Je sice fakt, ze se reci o TTT z velke casti potvrdily, ale je stejny fakt, ze PJ ma ROTK nejradeji ze vsech dilu. Nemyslim si tedy, ze by ho chtel totalne podelat.
Ivo ma pravdu. Souboje tohoto typu uz v PP byly. A navic. Aragorn svede svuj souboj se Sauronem pres palantir. Ten vyhraje. PJ chce mozna ukazat i realny souboj A proti S, kde A prohrava. A na posledni chvili je zachranen prave Frodem-tim se ukazuje dulezitost poslani Froda a Sama.
Ten souboj muze byt sice kycovity, ale mozna zvyrazni veci, ktere proste ve filmu rict a zvyraznit nejdou. Tak muze byt na zaver to dilo vylazeno do mnohem lepsi podoby.

Na Sede pristavy se uprimne tesim. Z tech par ukazek pochodu vznesenych elfu probleskava moznost na fakt krasny filmovy orgasmus.

Láďa, přidáno 13.5. 2003 11:43:38
JANA: Na tvou otázku "Ubrání lidé Středozem po pádu Saurona proti zlu?" je odpověď jasná. NE, neubrání, podívej se kolem sebe ;-)
Nebýt elfů, entů a Gandalfa pěkně tu Válku o Prsten projeli i v knize a Středozem skončila pod Sauronem...
Na druhou stranu, kdyby Valar nechali "sebrat" Saurona po Válce hněvu, bylo by všechno jinak...;-)

Jde o to, aby souboj Saurona s Aragornem nezastínil linii Froda s Prstenem...

Aala, přidáno 13.5. 2003 9:31:18
Elfové v Helmově Žlebu skutečně neměli co dělat, ale v tomhle případě dokážu PJ pochopit, mě v knize trochu mrzí, že jsou pasivní. Zato Théodenův "lid" ... to se v celém Rohanu najde jen pár desítek civilistů? A král hrdého bojovného národa nemá žádné pořádné vojsko?! Jestli z Aragorna udělají akčního hrdinu roku, můj duch bude Jacksona strašit po dlouhá léta.
Ivo Cicvárek, přidáno 13.5. 2003 9:15:39
Prohledal jsem včera večer Tolkienovy texty a je evidentní, že Sauron MĚL hmotné tělo. Ale popořádku:
1) Sauronovo OKO není zmiňováno až v rámci války o Prsten. Hovoří se o něm v Sil. už v době po pádu Númeronu - tj. v době, kdy bojoval proti Elendilovi a spol. - a v této době měl hmotné tělo. Či-li představa OKA a těla se nevylučuje.
2) Např. Gandalf v Roklince na Radě výslovně zmiňuje, že při vyhnání Nekromanta se potvrdily jeho obavy - že Nekromant je Sauron, který opět nabyl původní tvar. Toto tvrzení se jednoznačně vztahuje k Sauronově podobě před ztrátou Prstenu. Nekromant (Sauron) v Temném hvozdu tedy má hmotné tělo a neexistuje důvod, proč by se ho měl vzdát. Dále: Černý mág (=Sauron) v Hobitovi není duch (s tím souvisí i různé dodatkové pasáže vysvětlující výpravu k Ereboru - získání mapy - lze nalézt v dodatcích k PP, v nedokončených příbězích).
4) Když se jeden z hobitů podívá do palantíru, popisuje své setkání se Sauronem (volně cituji): a pak přišel ON. Tj. nikoliv, přišlo OKO apod. Vyjádření se jednoznačně vztahuje k osobě (zájméno ON, sloveso přišel).

Co z toho plyne. Boj Aragorna se Sauronem není úplný nesmysl (je to pouhá možná změna vůči Tolkienově předloze). Navíc poměrně úspěšný boj člověka (či elfa) s někým z řádu Maiar (či dokonce Valar)proběhl ve Středozemi několikrát (viz Sil.) Dokonce Morgoth bojoval s člověkem, ač nerad - a jenom kvůli tomu, aby neztratil tvář před svými stoupenci - a měl docela problémy:) To by mohla klidně být i pochopitená motivace při podobném zásahu do děje v PP. Jinými slovy, nemyslím, že podobný zásah do děje je nutné vykládat jako netolkienovský a naprosto nelogický, paralel v Tolkienových knihách lze nalézt více.


Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 13.5. 2003 8:39:17
Objevuje se spousta nových zajímavých spekulají a "potvrzení". Stezky Mrtvých tam nakonec možná budou, mluví o nich i Sibley. Ale nikde se nemluví o Erechu atp. Takže je dost možné, že Aragorn použije "Stezky Mrtvých" jako zkratku do Močálu, kde vytáhne nějaký to zombies :-) uvidíme, chystám se psát článek :-)))
Aubi ml., přidáno 13.5. 2003 8:34:39
Arsiméné: souhlasím. Sauron s páden Númenoru přišel jen o možnost vzít na sebe podobu krásnou, nevím, jak po Posledním spojenectví, ale asi mu ten uťatej prst poznamenal i "auru", takže byl "zohaven" i v nehmotné (polohmotné?) formě přízraku, kterou používcal potom. A souboj- přesně tak! Do bitvy Posledního spojenectví zasáhl jen proto, že už mu nic jinýho nezbývalo, tady má přece armádu mnohem větší než Aragorn, nemá teda důvod proč osobně zasahovat, jen z dálky sledovat a vychutnávat :)
Cali, přidáno 12.5. 2003 22:07:20
Ten film musí být dělaný i pro lidi co neznají román. Bohužel. Z čehož podle mne vyplývá většina úprav (elfí komando, vyjádření úpadku elfů-je to sice efektní na pohled, hudba je u toho perfektní, ale prostě to tam nemá být..). Nechci to nějak předem hodnotit, to si nechám na leden, jsou to přece jenom zprávy vytržené z kontextu, ale čím víc o tom přemýšlím, tím mi souboj Sauron-Aragorn připadá pravděpodobnější (a opět dodávám bohužel). U takového filmu prostě "musí" být v závěru nějaký souboj mezi Hodným a Zlým (viz závěr Společenstva) a když v románu není...Vysvětlení, že je to symbol toho že se nedá S. porazit běžnými zbraněmi, těžko říct, dalo by se určitě udělat jinak. Škoda, že nemůžeme hodit s PJ řeč, o tom co ho k tomu vedlo.
Ten šíp by mi myslím tolik nevadil, surfování a kůň je horší, i když je to taky zbytečné..
Ve mé představě je Sauron tak nějak hmotně-nehmotný.., klasické lidské tělo nemá, jakýsi přízrak nebo tak cosi.
Na TTT se dívám aniž bych srovnávala s knihou, tak to bude ten samý případ (a do třetice bohužel).
Ale třeba jsou to jenom záměrně vypuštěné mystifikace, Arwen v Helmově žlebu byla taky dlouho jistá tutovka.

Jana, přidáno 12.5. 2003 20:52:12
Tinne: Elfové v Helmově žlebu NEMĚLI CO DĚLAT. (I když mně se ten pochod taky líbí, hello Mr Shore ...) Letimotivem Pána Prstenů je změna epochy - končí věk elfů, nastává věk lidí. Budou lidé, zvláště po předchozích selháních, schopni Středozem ubránit proti zlu, sami a bez pomoci?

Pomoc elfů v Helmově žlebu je ... sice krásně udělaný ... ale ... podfuk. Kýč. Možná si PJ myslel, že oko Oscara zaslzí ;-)

Calwen, přidáno 12.5. 2003 20:48:23
hey lidi, ono to podobne katastrofalne vypadalo i pred premierou TT a nakonec to nebylo ani tak hrozny jaxem cekala ;o) PJ snad chce jen rozvirit famy- co se mu teda podarilo, ale snad zas tak hloupej doufam neni, aby urazil fanousky tolkienovy knihy, kterych je docela dost ;o)
Olórin, přidáno 12.5. 2003 20:04:57
Ach bože (Ilúvatare) já nechci souboj Aragorna se Sauronem...
Dagis, přidáno 12.5. 2003 19:15:47
"Stupid fat hobbit! He spoils it!"
Arsiméné, přidáno 12.5. 2003 18:38:36
Jé, tady se zase rozjela debata.
Belcarnen nereagoval na narážku na humbuk o Jaromírovi a možná, že jsou tyhle Temné zvěsti zaručenější, ale všichni víme, že ve Dvou věžích taky nebylo lecos, co se očekávalo (Arwen v Helmově žlebu, Morwen atd).
Debatu o Sauronově těle jsme vedli už na conu, vzpomínáte si, lidi? Padla tam i úchvatná zmínka o instantním nazgulovi v prstenu. Já si myslím, že Sauron nějakou podobu měl. Možná neměl přímo tělo, ale jen jakousi netělesnou podobu jako přízrak, ale přece jen si myslím, že v Barad-důr bylo něco víc než jen Oko. Oko viděl Frodo v zrcadle a na Amon Henu, ale neřeklo se, že by to byla Sauronova celá podoba - spíš to symbolizovalo Sauronovo úsilí najít ho. Že by Sauron měl podobu Oka říká až slovník Davida Daye, který si lecos vykládá po svém. Pro Sauronovu tělesnou podobu svědčí, jak už připomněli Ivo a Tinne, to glumovo tvrzení o bezprsté ruce. (Tady je ale další problém: Saurona zabili Gil-galad a Elendil, jeho tělo bez jednoho prstenu tedy umřelo, duch ho musel opustit. Přenesla se snad čtyřprstá ruka i do další podoby, které S. nabyl?) A pak v Návratu krále, když byl zničen prsten, měla být viděna veliká černá postava nad Barad- dúr, jak rostla a potom se rozplynula.
V každém případě by souboj s Aragonem byla blbost i kdyby měl Sauron tělo. Proč by měl osobně riskovat svou vzácnou kůži, když měl na to vojsko, nazgůly, přízraky a kouzla.

Aubi ml., přidáno 12.5. 2003 15:57:39
Počkat! Nebyl Nekromant jen Král Nazgúlú?
Ungel, přidáno 12.5. 2003 14:51:08
Bel:To komando sice nesouvisí s předlohou,ale krásně to ilustruje situaci,že elfové odcházejí...Také je tam naznačené,že už v podstatě nejsou schopni vytáhnout do boje.A to je přece naznačeno i v knížce.
A co se týče ROTK nevěřím,že by z toho PJ udělal kýč.Tohle jsou pouze zvěsti a je dost možné,že i plané poplachy.V poslední době pořád slyším kritiku Dvou věží,ale mě zase nepřišly tak špatné.Společenstvo na všechny zapůsobilo,protože to bylo úplně nové.Teď všichni čekali taky něco nového,ale tohle bylo horší...U prvního dílu se mohl PJ opírat o starší kreslenou verzi,ale tady musel začít načisto.Já jen doufám,že se nenechá opět příliš ovlivnit fanoušky,aby nezbylo z nějaké části jenom nesmyslný kus-jako se to stalo v případě Arwen.:-(

Láďa, přidáno 12.5. 2003 14:37:58
Tinne: Glum mohl vidět jen projekci v mysli, ne realitu.

Ruby: Na druhé straně, podle mne "oko" není čistá fea, je v tom i jisté "hroa", vymezení se vůči světu-EA, jen podle mne už nebyl bez Prstenu schopen stvořit si tělo úplné.
Ale tady bych neřešil filozoficko-teologické aspekty Tolkienova světa :o))

Vy ostatní si těch keců o fea a hroa raději nevšímejte :-D

Lollitka, přidáno 12.5. 2003 14:32:00
Já fakt miluju tyhle řeči o trapnosti a o Jacksonově inteligenci. Pro mě za mě ať si to natočí jak chce, hlavně když udělá dobrý film. A mě nikdo nevymluví, že dost odchylek v TTT filmu prospělo. Představte si, že v Návratu krále bude Theodon mluvit s nějakým kromaňoncem z lesa - pěkně pitomý.
Řekla bych, že dost z těhle informací nebude tak úplně pravdivých. Ale nechám se překvapit. Už aby tu konečně byl ten trailer na RoTK, sakra, do kdy chtěj čekat?

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 12.5. 2003 14:26:04
Tinne: umřou krásně a vznešeně, hlavně Haldir :-) A hudba u toho je geniální. Ten jejich pochod do Helmova žlebu zní fantasticky. Ano, elfí komando je efektní. Nemá tam co dělat, ale je efektní. Když se oprostím od předlohy profesora Tolkiena...
Ale změny, které mají být v ROTK, jsou prostě KÝČ NA ENTOU! A už nejde o to, zda je to podle JRRT nebo ne, tohle prostě působí kýčovitě a stokrát omletě samo o sobě...

TINNE, přidáno 12.5. 2003 14:21:42
Ruby: podle mě Sauron přeci jen nějaké hmotné tělo měl, jak by jinak Glum viděl jeho čtyřprstou ruku?
A co se týče elfů v HŽ, tak já mám uplně jiný názor, po několikátém shlédnutí se mi líbí čím dál více, a to,že umřou je krásné a vznešené.

Ivo Cicvárek, přidáno 12.5. 2003 14:17:57
Ruby: to je sice pravda - ale tělo neztratil Sauron poprvé. Totéž se mu stalo při potopení Númenoru - postupem času zase nabyl hmotné podoby (a teprve tehdy zase začal aktivně zasahovat do dění ve Středozemi). Nevzpomínám si, že by kdekoliv v Tolkienovi stálo, že Saouronova hmotná podoba se omezuje pouze na jeho oko. Nemám teď po ruce ani jednu z knížek, ale myslím si, že v nich najdeme spíše důkazy pro hmotnou podobu Saurona (jakkoliv je z této podoby nejstrašlivější právě jeho oko). V tomhle kontextu je celkem jedno, co si představují čtenáři (ostatně každý něco jiného) - důležitější budou literární důkazy. Navrhuji hledat důkazy pro i proti - a nespokojit se pouze s pocitem (mimochodem - pocitově vnímám Saurona taky jako ducha - což nic nemění na tom, že to asi není správná představa). Možné zdroje v PP - mučení Gluma v Mordoru, dodatky týkající se historie Gondoru, Gandalfovo shrnutí postupu boje proti Sauronovi v Roklince + zmínky v Silmarillionu, v nedokončených příbězích a Hobitovi. Já se asi budu opírat o sekvence z Hobita - Nekromant (=Sauron) v něm evidentně není duchem!
Ruby, přidáno 12.5. 2003 14:06:39
(v)Eru: no právě, že ze Dvou Věží už jsem zdaleka nebyla tak unešená jako ze Společenstva. Skoro všechny "fámy" se ukázaly jako pravdivé a dopadly přesně tak blbě, jak jsme se báli. Např. elfí komando je trapné na první shlédnutí i na desáté (tolikrát jsem TTT neviděla, protože za to ani nestojí :-/). Jediné, co ho dělá aspoň trošku snesitelné, je fakt, že všichni ti elfové zemřou, což je smutné a degradující.
(v)Eru, přidáno 12.5. 2003 13:49:55
No to je hromada zajímavých novinek, a hromada skeptických fanoušků :-) Vždyť už jsme zvládli jiná zvěrstva, zvládneme i tohle. Myslim, že nás PJ zase dostatečně ohromí jinýma věcma a my přestanem kafrat... Třeba na Šedé přístavy jsem strááášně zvědavá! A zombíci? To by PJ asi zaklepal bačkorama, kdyby si jich do každého svému filmu pár (set(tisíc)) nenarval %-)
Ruby, přidáno 12.5. 2003 13:38:02
Ivo Cicvárek: Jistě, že Sauron PŮVODNĚ hmotné tělo měl. Ztratil ho až ve chvíli, kdy mu Isildur usekl prst a vzal mu Prsten. V té chvíli přišel Sauron o takový kus sama sebe, který vložil do Prstenu, že přestal hmotně existovat a zbylo z něj jen "Oko", tedy jen nahé fea (duch).
Někdo se mnou může nesouhlasit, ale všeobecně si to čtenáři takhle představují a chápou to tak...

Ivo Cicvárek, přidáno 12.5. 2003 12:49:04
K teorii o existenci Sauronova těla: je poměrně pravděpodobné, že Sauron tělo měl. V Hobitovi (a v určitých místech Pána prstenů) se mluví o vyhnání Saurona z pevnosti v Temném hvozdu - minimálně v Hobitovi je popisován jako černokněžník (nikoliv jako duch). A na jiných místech Pána prstenů se lze dočíst, že Bílá rada dokázala Saurona z Temného hvozdu pouze vyhnat (a že to byl stejně vlastně ústup do předem připravených pozic). A v Silmarilionu se tuším píše, že po pádu Númenoru (?) již nikdy Sauron nemohl mít krásnou podobu - ale nikde nebylo psáno, že po ztrátě prstenu již nemůže nabýt hmotné podoby. Zdá se mi logické, že Sauron hmotné tělo měl (navrhuji chvíli pátrat po důkazech v textech PP, Hob. a Sil.)
To nic nemění na tom, že souboj s Aragornem by mi připadal poněkud přitažený za vlasy - i když filmovou logiku to snad má...

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 12.5. 2003 12:22:45
Tinne: já je mám rád kvůli té fantastické hudbě :-) a kvůli smrti Haldira :-)
Jenže to je něco jiného :-/ Sauron v bitce s Aragornem je silnější kafe...

TINNE, přidáno 12.5. 2003 12:12:17
Bel: Ale já mám taky strach, jenže jsem se taky moc bála elfů v Helmově žlebu a nakonec jsou to skoro moje nejoblíbenější scény filmu.
Leonardo2, přidáno 12.5. 2003 12:02:23
Neviete niekto ci na Slovensku budu predavat VHS Dve veze aj s titulkami???
Láďa, přidáno 12.5. 2003 11:36:39
Aspoň kdyby toho Aragorna fakt rozmáz...:-/%-)%-)
Asi se budu muset na trojku opravdu dívat bez souvislosti s knihou...
Jediný Silent bude mít radost, že jeho menšinová teorie o tom, že tělo Sauron stále měl, dojde zadostiučinění :-D
Zásadní věc do trojky já vidím ale v tom, jestli se podaří, aby bylo vidět, že hlavní linie, není ta Aragornova, ale Frodova, že Saurona (Prsten-Zlo) není možné porazit silou zbraní, ale skrze lítost a milosrdenství, tím, že Frodo ušetří z lítosti Gluma a ten se an něj pak v závěru vrhne a spadne tam (protože bez toho by to pěkně projeli a to měla by to "něco", co ani moudří nemohli vidět a v co Gandalf a další celou dobu doufali).

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 12.5. 2003 9:18:47
Tinne: já mám jen "strach". Dost věcí, které jsem čekal od TTT, se opravdu splnilo. A mrzelo mne to. Tyhle "změny" jsou dost vážné. Jedná se o velice efektní věci, které z toho ale dělají pouze "popcornovou zábavu". I kdyby byl zbytek neskutečný, tak tohle hodně zamrzí. Samoszřejmě s hodnocením počkám do prosince nebo ledna, ale má důvěra v PJ trošku kolísá... snad jsou to jen fámy...
TINNE, přidáno 12.5. 2003 9:11:54
Je docela legrace číst vaše komentáře :-)
Ještě jsme film neviděli, a já budu hodnotit až v lednu ...

Lucyová, přidáno 12.5. 2003 8:48:47
Jéé, vy se rozčilujete, když ještě není nad čím...
No, ale koukám, že z článků s prstýnkem se dozvídám o ději trojky víc než je mi zdrávo - asi jim začnu programově odolávat :-)
Pro ty, u kterých ještě není pozdě: nečtěte teď knihu a film se vám určitě bude líbit :-))

gill, přidáno 11.5. 2003 23:24:32
Mně to moc nevadí. Neberu to jako Tolkiena, ale jako filmovou variaci na tolkiena a zajímá mě, jak se dá ta či ona situace řešit jinak. Tolkienovu dílu přece může bejt jakejkoliv film ukradenej - on sám je prostě nepostižitelnej, a basta. Doslovnej přepis může bejt třeba Švejka :-)) - ale tolkien filmovou variaci unese
Arsiméné, přidáno 11.5. 2003 21:26:30
No to zase koukám: Aragorn versus Sauron osobně?! A Legolas s kouživým šípem - nevím nevím, to všechno vypadá spíš na výtvor chovance Jedličkova ústavu. Že si z nás zase někdo dělá legraci (vzpomínáš si na Jar-Jaromíra, Jene Belcarnene?)
Jana, přidáno 11.5. 2003 20:41:39
Nevím, připadá mi, že v "dlouhém období sucha a vaření z ničeho", tedy v roce mezi dvěma díly, se pozornost diváků musí aspoň nějak šponovat. Možná i pomcí uhozených nesmyslů. Ale jestli Aragorn a Sauron se utkají "tváří v tvář" (zvlášť na tu Saouronovu jsem "zvědavá") a jestli Aragorn vytáhne armádu mrtvých z Mrtvých močálů (vhodná shoda jména, a prosím udělá to cestou do Gondoru, nebo cestou k Železné tlamě?), sice se na ten film ráda podívám, ale bez souvislosti s Tolkienem ... Určitě to i tak bude moc hezké ... jen toho Pána prstenů aby ještě někdo natočil, Společenstvo může použít od PJ, stačí natočit Dvě věže a Návrat krále ... No, dokud jsem Návrat neviděla, dotud doufám.

Pravda je, že zlé zvěsti o Dvou věžích se dost potvrdily ... nebyl to film podle Tolkiena ... a navíc, nejmíň jeden (nevzpomínám si který) hollywoodský kasaštyk má premiéru odloženou na rok 2004, aby se u Oskarů nepotkal s Návratem, protože producent kasaštyku viděl režisérský sestřih Návratu a prohlásil že to je "absolute nonstopper", neboli nic ho nezastaví při sběru Oskarů ... což je americká cena.

Taky přikládám váhu informaci o počítačové hře ... hm ... ach jo ...

Ungel, přidáno 11.5. 2003 19:19:28
Megajohn:Tohle jsou zatím dost kusé informace a navíc společenstvo se taky odklánělo.Kniha je kniha a film je film.I když pevně věřím,že někdo PJ zviklá,aby tu pasáž se Sauronem nějak upravil.(Pochybuji,že jí vypustí.)Třeba by si mohl Aragorn donést na bitevní pole palantír a vést s ním psychycký souboj-nebo i bez palantíru?:-)
MEGAJOHN, přidáno 11.5. 2003 17:11:57
A to se říkalo, že Dvě věže mají být nejvíce odkloněny od knižní předlohy...
Therru, přidáno 11.5. 2003 16:42:17
No nevím, nevím. Ale před Dvěmi věžemi se podobných fám honilo po Internetu taky dost(teda ne že by se jich taky dost nesplnilo - ale přesto se mi chce ještě doufat...Spíš mám strach z jedné věci, o které se tu myslím nikdo nezmínil - kdopak přiveze Aragornovi zástavu? Nezdá se mi, že by režisér takový prvek vynechal a o Elrondových synech či o severních hraničářích ve filmu nepadlo slovo. Abychom se nakonec nedočkali Arwen v té navrhované zbroji cválající přímo z Šedých přístavů...
Nenymir syn Nemirův, přidáno 11.5. 2003 16:37:14
Je mi z toho smutno, vzpomínáš Bele jak jsme se přeli o režisérech a ty jsi tvrdil, že mnou vybraní velkáni by z tho udělali mnohem více "svůj" film, než Tolkienův?... nehmotný! ( nemá tělo když nemá prsten!) Maia versus hraničář?!, šrouby a drátky na lebkách skřetů, duchové mrtvých močálů jako odporní zombies,...jestli to PJ udělá ještě tohle, povrdí mé mínění o jeho ( emoční? )inteligenci.
Sírwen, přidáno 11.5. 2003 15:09:35
Společenstvo bylo krásný, Věže vtipný (pravda, většinou asi nechtěně), takže jakej bude Král? Jak to tak vypadá, nechtěná parodie... škoda. Ale jako někdo, koho mnohem víc baví surfování po netu a sbírání obrázku než samotnej film, si nemůžu stěžovat...
Gimli, přidáno 11.5. 2003 14:20:45
hm, húm, takže to vypadá, že návrat krále bude asi stejně (oproti knize) zmrvenej jako dvě věže, což byl pěknej film ale děj hovno hovno
Stanley, přidáno 11.5. 2003 11:32:13
Jackson to tentoraz posral a zvoral, ako sa len dalo... Clovek by si myslel, ze najtrapnejsi moment bolo surfovanie Legolasa v TTT, ale ten Sauron a napichnutie Sarumana to zrejme prekona... Zial, komercia je svina a tu to mame... Tolkien sa musi v hrobe obracat!
aubi ml., přidáno 10.5. 2003 21:00:26
Já to věděl, podříznout a shodit! Ale ten souboj A s S je blbost a ty postavičky vypadají jako hokejisti. Sauron jako superpadouch by neměl jen tak lítat po bojišti, když ta bitva měla pro něj (alespoň počtově) být stejně vyhraná. To je pod jeho úroveň :)
smaug, přidáno 10.5. 2003 20:22:42
Teda musim se priznat, ze Spolecenstvo mne totalne nadchnulo ( hlavne proto, ze se pomerne verne drzelo predlohy, coz jsem rozhodne necekala ), Dve veze me docela namichly ( zejmena pro ty podle me neprilis zdarily uchylky od predlohy ), jaky asi bude Navrat krale...? Aby nepokracovala sestupna tendence...Alespon pro me byl Sauron tak temnej a hroznej ponevadz to byla bytost ponekud jinyho druhu, v jiny rovine existence, nemohla se jen tak navliknout do brneni jako radovej zoldak...No a Saruman napichnutej na kolo, to uz zavani jistou samoucelnosti...Kampak se podela vznesenost a poezie Tolkiena??? :-(((
Spazz, přidáno 10.5. 2003 19:56:25
Ruby: Ja jsem vam to rikal...a pak jste si z toho zacli delat srandu...tak to vidite...
Ruby, přidáno 10.5. 2003 15:32:51
Tak se zdá, že PJ své slovo nedodrží a v Návratu se od knihy vzdálí ještě víc než ve Dvou Věžích... Když si vzpomenu, že jsme si ještě před pár dny dělali z možnosti souboje Aragorna a Saurona srandu... :-((((
Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist