Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

6.3. 2003BelcarnenUkázka z filmu a počítačové hry Hobit; Překlad textů písní ze Dvou Věží; Boromir a Legolas společně v dalším filmu; Proroctví ze začátku Společenstva; Malá anketa pro všechny návstěvníky

Ukázka z filmu a počítačové hry Hobit
Na této adrese najdete výbornou fanouškovskou ukázku z filmu Hobit. Je vytvořena velmi dobrým sestřihem scén z filmů Pán Prstenů (Bilbo nalézá Prsten, Glumíšek šeptá ve tmě atp.) a Dragonslayer (scény se Šmakem ničícím město). Velikost zhruba 20MB, rozhodně stojí za vidění.

Inevitable Entertainment vytváří pro slavnou herní společnost Sierra hru podle Hobita! Zatím je k dispozici jen GameCube verze, ale vše se bude vytvářet i pro Xbox, PS2 a PC. V roli Bilba bude možné projít se celým příběhem knihy a zažít na vlastní kůži všechna ta dobrodružství. Čeká vás spousta bojů (trochu ve stylu The Legend of Zelda: The Ocarina of Time) i řešení různorodých hádenek a kvízu. Hra je určena spíše mladším hráčům a těch několik dostupných obrázků mne o kvalitách zatím moc nepřesvědčilo...

 

Překlad textů písní ze Dvou Věží
V minulém článku jsem uveřejňoval odkaz na texty písní ze Dvou Věží v originále a anglickém překladu a tázal se, zda by je někdo nepřeložil do češtiny. Okamžitě se ozval Annaí, že většina z oněch písní je již i s překladem obsažena v jeho verzi scénáře k filmu (tj. přestávám si pamatovat, co vše jsem zde již uveřejňoval). A ke zbytku překlad obratem vytvořil. Takže...

 

Boromir a Legolas společně v dalším filmu
Sean Bean a Orlando Bloom se sejdou v připravovaném snímku Trója (Troy) v režii Wolganga Petersena. Snímek je postaven na dobrodružstvích z Homérových děl, scénář z nich sepsal David Benioff. Sean Bean vymění válečníka z Gondoru za roli Odyssea a fanynkami zbožňovaný Orlando Bloom si místo blonďatého elfa zahraje Parise. V dalších rolích se objeví třeba Brad Pitt jako Achilles či Eric Bana coby Hektor. Film by se měl začít natáčet tento duben a do kin dorazit zhruba v létě roku 2004.

 

Proroctví ze začátku Společenstva
Překlad Annaí

The Seer Speaks...

Yénillor morne
tulinte I quettar
tercáno nuruva

Hlasta! Quetis
Ilfirimain:

Corma turien te
Corma tuvien
Corma tultien te
Huines se nutien.

Tercáno Nuruva.
Tuvien Corma
tultien te
Huines se nutien
Corma turien te
Corma.

The Ringspell...

The Seer Speaks...

Out of the Black Years
Come the words
The Herald of Death

Listen - it speaks to
Those who were
not born to die :

One Ring to rule them all
One Ring to find them
One Ring to bring them all
And in the Darkness bind them.

The Herald of Death
to find One Ring,
to bring them all
And in the Darkness bind it
One Ring to rule them all,
One Ring.

The Ringspell...

Prorok hovoří...

Z Černých Let
Přicházejí slova
Posel Smrti

Slyšte - hovoří k
Těm, kteří se nezrodili,
aby zemřeli :

Jeden Prsten vládne všem
Jeden jim všem káže
Jeden všechny přivede
A do Temnoty sváže.

Posel Smrti
aby našel Jeden Prsten,
aby všechny přivedl
a do Temnoty svázal
Jeden Prsten vládne všem,
Jeden Prsten.

Prokletí Prstenu...


Malá anketa pro všechny návstěvníky
Nedávno se zde rozběhla zajímavá debata na téma knihy K. Maye a jak ovlivnily budoucí čtenáře knih J.R.R. Tolkiena. Byl vypracován následující dotazník (autor Asfaloth). Odpovídat na něj není povinnost, ale každý účastník dopomůže k větší vypovídací hodnotě celého "projektu". Anketa je určená i pro ty, kteří Mayovky nečetli - k objektivnosti je to nutné!

I. Jak je to s tebou ve čtení Mayovek?
a, nijak.žádnou jsem nečet
b, pár se mi jich dostalo do rukou (1-4)
c, celkem dobré (do 10)
d, dost jsem je vyhledával (do 20)
e, celkem mě to vzalo (do 35)
f, jsem "mayofil", snažil-ím se pročíst všechno (nad 35)

II. Jak se ti líbily Mayovky?
a, nečet jsem je
b, přečet jsem, ale trochu hrubé na můj vkus
c, čet jsem je, dělali to snad všichni, ale nebavilo mě to
d, jedny z knížek mého mládí, ale obsah mi už plave (ješteže si vzpomínám na jména:)
e, super knížky. v té době mi dávaly mnoho.myslím, že mě ovlivnily
f, mé oblíbené. byl jsem dlouhou dobou nosem v nich a ani teď mi nedělá problém po nich sáhnout. určitě mě ovlivnily.

III. Jaký vliv na tebe měly, co ti daly?
a, nic. už jsem přec říkal, že jsem je nečet :)
b, nic moc. byla to jen knížka jako každá jiná
c, mám rád dobrodružné knihy. byly to pro mne oddychovky, nic víc jsem v nich nehledal
d, zaujal mě poutavý příběh, autorova fantasie, psaní, humor. byla to zábava číst je a "stratit" s nimi čas
e, krom toho, že znamenali skvělý příběh, až jsem se občas přistihl jezdit po šíré prérii:), měly pro mě i jisté hlubší, duchovní poselství. Naučili mě vážit si lidí, zvířat, co je to pravda, odvaha a čest a jak důležitá je víra i milosrdenství...

IV. I mayovky ve mě vypěstovaly lásku ke knihám a příběhům. Myslím, že byly dobrým mostem k Tolkienovi.
a, ano
b, ne
c, nevím

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

asfaloth, přidáno 19.3. 2003 16:50:11
to Lúthien: ještě něco, nedošel ti poslednou dobou ode mne nějaký mail?...(nemyslím tím, že mi musíš odepsát, jen zda ti došel...)
promiňte všichni za tenhle-hmmm- odvec

asfaloth, přidáno 19.3. 2003 15:12:51
to Lúthien: ahh...no už jsem se tu pár dní nedívala, tak mi to úplně vyplo. Mea culpa!
Lúthien, přidáno 18.3. 2003 21:38:39
Éowyn je přece další slovo na "e"
asfaloth, přidáno 18.3. 2003 16:45:34
to Sírwen:
co je s ní????
asi si stojim na vedení :)

Lothmiril, přidáno 18.3. 2003 15:57:52
a,a,a,c no to je smula mayovky a tolkien mi dokopy nic nerikaji
rosaire, přidáno 18.3. 2003 15:50:56
1) d
2) e
3) e
4) b

KL, přidáno 16.3. 2003 18:40:54
a,a,a,c. jo, nekdo o to nema zajem...
Sírwen, přidáno 16.3. 2003 15:52:49
Asfaloth: a co Éowyn????????????
Anja, přidáno 15.3. 2003 16:16:47
C o se tyce dotazniku tak: a, a, a, c
MaedhRos, přidáno 15.3. 2003 0:09:48
a,a,a,b.
Therru, přidáno 14.3. 2003 23:57:39
d),e),f),b)
Sice už trošku s křížkem po funuse, ale stejně si to neodpustím. Na mayovkách jsem vyrostla a byly to pro mě tehdy fakt nádherné knížky, i když jsem v nich byla docela vybíravá-ne všechny mě zaujaly a dnes si myslím, že rozhodně nejsou všechny na stejné úrovni(literárně). Ale k těm několika se pořád čas od času vracím.

Kora, přidáno 14.3. 2003 21:53:00
a, a, a, c. Promiňte.
Corwin, přidáno 14.3. 2003 9:05:41
Hm,to mne se stava 3x denne ze se UMIM rozhodnout:-))
asfaloth, přidáno 13.3. 2003 12:09:42
to Corwin: no jo- já se teda cítim dost mizerně, když nevim jak se rozhodnout (a někdy se mi to stává i 3x deně:)))
Arsiméné, přidáno 12.3. 2003 19:26:19
Výsledky mě dost překvapily: myslela jsem, že majovky jsou oblíbené, to jo, ale nikdy bych v nich nehledala spojitost s četbou JRRT. Ale protože jsem je nečetla, nemůžu to posoudit.
Eneddurien, přidáno 12.3. 2003 17:14:41
a)
a)
a)
c)
:)

Corwin, přidáno 12.3. 2003 16:15:38
Muhehehe,vysledky su vela pekne:-))Nerozhodnyx xudacikov vravis???:-))
asfaloth, přidáno 11.3. 2003 14:15:43
Belatrix:Jo, jasně.
Tak jsem zasa tady a mám pro ty, kterých to zajíma také malé výsledky ankety (do 10.3.2003)
I.otázka:
a- 12,9%
b- 3,23%
c- 32,26%
d- 25,81%
e- 19,35%
f- 6,45%
2.otázka:
a- 12,9%
d- 22,58%
e- 45,16%
f- 19,35%
3.otázka:
a- 13,33%
c- 6,67%
d- 20%
e- 56,67%
f- 3,33%
A nakonec asi najzajímavější 4.otázka:
Ano převážilo nad ne v poměru 43,33%:36,67% bylo to dost těsné jak můžete vidět a príp. se to ještě může změnit. Chudáčků nerozhodných bylo 20%.
"Nejoblíbenějším" písmenkem se stalo "e"
"e" jako Elendil, Elrond, elfové, Elwing...
možná že by nebylo odvěci zahrát si hru: na určené písmenko si vzpomět co nejvíce slov z PP. Dalo by se to i na webu, vždyť nikdo zz vás jistě nepodvádí...no už to trochu přeháním

Bellatrix, přidáno 11.3. 2003 10:13:25
Je to ještě aktuální? Moje odpovědi na anketu jsou
a
a
a
b
:o)

Aubi ml., přidáno 10.3. 2003 21:53:15
Ne, vážně, já to už pár let nečet, takže tyhle koniny si už nepamatuju.
Aubi ml., přidáno 10.3. 2003 21:45:32
K tomu se dá odat jedině Ihahááá :)
asfaloth, přidáno 10.3. 2003 18:35:03
chci se všem, kdo se zapojili, poděkovat. Udělalo mi to radost. Ani ne tak pro věc jako takovou, že jste anketu neodpísli, jako spíše pro fakt, že jsem se moc ráda o vás něco nového dozvěděla.
Taky se omlouvám, jestli jsem něco napsala tak špatně (Galois). Jako idiot si nepřipadám-tým tě asi nepotěšim. jastli je opravdu pravda, že lidi nemáš rád, je mi tě líto ( a teď to nemyslím jako frázu, ale opravdově).Nevim jak si ale zabloudil na tenhleten web, když právě Tolkien byl tak společenský a měl tolik rád lidi...navzdory tomu bych taky ráda věděla tvé odpovedě na anketu
Vím, že to není nic moc, a hoci to tady Bel neuved, hnedka jsem říkala, že byla jen takovou bleskovou myšlenkou po ránu(myslím to doslova- ještě v posteli)
Mnohí z vás mi říkali z duše, jiní míň-to tak chodí.Nevím jestli budou někoho zajímat mé odpovědě, ale abych nebyla výjimkou:
I.f (určitě)
II.f i když se to různí. některé by mě už teď tak nepobavily, ale třeba bych si ještě pročetla Winnetoua, Ve stínu padišaha a myslim že i V říši stříbrného lva
III.f to co se mi na Mayovi i Tolkienovi(upozorňuji, že se vystríhám porovnávání) líbí je určitá zvláštní duchovnost. myslím, že tahle věc závisí od duchovního života autora s čím se pak spájí i vyzdvihování jistých hodnot v dílach.jinak-dalo mi to tolik jak jsem v "f" napsala a po prériách jsem se taky proháněla :)
IV.a i když je to těžké vzít v úvahu skutečnost, že s PP jsem se seznámila před shruba rokem. Určitě mi však dali lásku k příběhům jako takovým. Slovo"most" jsem použila, neboť mě nic jiného nenapadalo. Cítila jsem pod tím snad něco jak když se teď pozerám naspátek přes všechno co jsem kedy četla a držíc v ruce PP, napadá mě právě May. Snad kvůli láske ke krásným opisům, snad kvůli hodnotám, nevim. Uvědomuji si že LOTR je diametrálně jiný "druh" a proto se nad tým netrápím ani to dál neskoumám. Prostě to tak je.

asfaloth, přidáno 10.3. 2003 17:59:37
pokud vím-ne Ibn Ríh- ale Asil ben Ríh (Asil syn Rihův) :) nic ve zlém Aubi
já se do toho vyznám "jako kůn"

Aubi ml., přidáno 10.3. 2003 14:59:34
Jěště taky Ibn Ríh
Hasufel, přidáno 10.3. 2003 13:11:55
Ešte k mayovkam-ako ste si všimli, hlavne ma fascinovali kone(dodnes viem ich mená-Hatatitlá, Ilči a Ríh).
Hasufel, přidáno 10.3. 2003 13:05:05
I.e
II.e
III.e
IV.a

Fanaurwen, přidáno 10.3. 2003 10:34:09
I. e
II. f
III. e
IV. c - tak jednoduše se to asi říct nedá.

Galois, přidáno 9.3. 2003 23:52:10
Sírwen: "ty píšeš komentáře aby si tě někdo všim"...snad taky jen méněcenný imbecil píše příspěvky a doufá, že si ho nikdo nevšimne. "nevstoupím dvakrát do téže řeky"...nejenže jsi vstoupila podruhé do téže řeky děvenko, ale ty sis dokonce natáhla stejné bojové kamaše, nasunula stejné sněhule a v té tvé řece sis zahrála stejné sebeexponující pexeso. Jediný rozdíl byl v tom, že tentokrát jsi již vědela, že pokud je hloubka větší než výška sněhulí pak teče voda dovnitř, takže jsi utekla zpět před umaštěné zrcadlo tlačit své vředy řádově rychleji, ovšem za naprosto identického monstrózního dávání na vědomí, že svou účast ve frašce končíš, jako kdyby tě měl někdo snad postrádat. Nechápu proč mi neustále lidé nutí interakci ve formě soutěže kdo s koho...budiž ale...tvé stupidní pexeso jsem hrál, opět vyhrál a vidím děvče, že se ti z toho rodí mindrák jako řemen. Vzpamatuj se proto dokud je čas, zakopej své válečné kamaše a běž si v klidu nakoupit toaleťák ve slevě pro případ, že budeš mít problém s tím co zde píšu.
Zažil jsem příliš mnoho na to, abych někomu přál "se měj hnusně", ikdyž lidi obecně nemám rád a pokud tady na tebe útočím, přičemž si uvědom, že se jedná o REakci a to jelikož vžádném případě nesleduju cestu definitivně vybouřeného, květinového Mahatmy Gariona Gandhí, tak to jistě neznamená, že bych ti přál cokoliv zlého.

werenys, přidáno 9.3. 2003 20:02:28
1d,2f,3e,4b
Kdo by je neměl rád v době kdy se nic jinýho nedalo sehnat a stáli se na ně fronty

Sírwen, přidáno 9.3. 2003 19:21:14
Kementári: :D
Galois: kupodivu jsi mě překvapil... čekala jsem trapnou narážku, a ona přišla trapnost nenarážející naprosto na nic... v tom je asi rozdíl mezi tebou a zbytkem lidí: ty píšeš komentáře aby si tě někdo všim... zřejmě proto používáš techniku nasrat jich co nejvíc jakkoliv? každopádně nevstoupím dvakrát do téže řeky, diskuze s tebou je zbytečná ztráta času a peněz pročež se měj hnusně, doufám že už tě nikdy nikde nepotkám.

HonzaDave, přidáno 9.3. 2003 16:27:16
1c, 2d, 3e, 4a i b.
Ne,že bych se přistihl v myšlenkách na ježdění po prérii, ale Mayovy knihy rozhodně učí vážit si přírody, života lidí i zvířat, jiných hodnot, než jen zisk a konzum. Vzbuzují dobrý vztah k příběhům a fikcím, to snad u každého, ale k Tolkienovy mě tedy určitě nepřivedly.

Smaug, přidáno 9.3. 2003 14:42:46
Tak moje odpovedi: Ic, IIe, IIIe, IVc. Ale radsi to upresnim - jako pro vetsinu z nas byly pro mne mayovky super zabavou zhruba do mych 12 let, pak nastoupil Foglar a Dumas. A jestli byly mustkem k Tolkienovi, to vazne nevim, v jistym smyslu asi jo, hlavni podobnost Maye s Tolkienem ( no, podobnost, spis nahodnou shodu, nebot srovnavat tyto dva autory je skoro nemozne ) spatruju v souzneni hrdinu pribehu a krajiny, krajina hraje v obou pripadech dost podstatnou roli ( to uz tusim ale prede mnou nekdo rekl )...a hlavne je carokrasne uchvatna. Jinak pro Tolkienovo dilo dozral muj mozesek daleko pozdeji nez pro Maye, cim to asi bude:-)
Kementári Kvíčulesová, přidáno 9.3. 2003 12:37:19
Galoisi, nesouhlasím s tebou (jak nečekané, že...). Například JÁ jsem si jí všimla...
Galois, přidáno 8.3. 2003 23:51:32
Jan Belcarnen Čeřovský: kdykoli sem něco napíšu napadá mě "citát":
Dali mi za pravdu - Jan Hus


Sírwen: moje milé dítě, přebal si plenky a zkus to znova, neb s takovou si tě opravdu nikdo nevšimne.

el, přidáno 8.3. 2003 23:24:06
Jo k tomu filmovému zpracování Mayovek-viděla jsem Vinntoua asi ve 12,strašně se mi líbil.pak jsem ho znova viděla,když už jsem měla děti a byla jsem šokovaná,jakej jeto krvák...jojo,názory se mění.Ale ty knihy můžu pořád,ale jen ty,co jsem četla v dětství.
el, přidáno 8.3. 2003 23:19:05
1c-nebylo jich tolik,ale četla jsem je stále dokola.
2e-už navždycky mám ráda vlastnosti jejich hrdinů:odvahu,čest,soucit...
3e-
4a?no já nevím,už předtím jsem měla ráda příběhy...literárně je to samozřejmě strašný rozdíl proti JRRT,ale něco společného tam je-právě ta odvaha,čest...a když je hrdina kladný,tak je prostě kladný pořádně..:o)))

ailyn, přidáno 8.3. 2003 22:32:12
I. Jak je to s tebou ve čtení Mayovek?
c, celkem dobré (do 10)


II. Jak se ti líbily Mayovky?
e, super knížky. v té době mi dávaly mnoho.myslím, že mě ovlivnily



III. Jaký vliv na tebe měly, co ti daly?
d, zaujal mě poutavý příběh, autorova fantasie, psaní, humor. byla to zábava číst je a 'stratit' s nimi čas


IV. I mayovky ve mě vypěstovaly lásku ke knihám a příběhům. Myslím, že byly dobrým mostem k Tolkienovi.
a, ano



Garion, přidáno 8.3. 2003 19:59:08
Když srovnávám filmové zpracování mayovek, tak musím říct, že mě filmová podoba moc nezaujala. Když jsme začal mayovky číst (1981), tak byl k vidění jen Poklad na stříbrném jezeře. Ten ještě šel, ale dál to bylo čím dál tím horší. Prostě kniha je kniha. Na druhou stranu, dnes mi film na téme Pán Prstenů nevadí tolik, jako dřív filmové mayovky. Ty jsem prostě podruhé nemusel vidět. Na PP se můžu dívat pořád.
Ungel, přidáno 8.3. 2003 17:26:06
I-a;II-a;III-a;IV-c....Vzhledem k tomu,že od útlého věku znám Hobita a od nějaké druhé třídy PP,tak na mayovky nezbyl čas.Ale připouštím,že v televizi jsem toho viděla docela dost...:o))
Nelenya, přidáno 8.3. 2003 11:41:19
To by nemusel bejt spatnej film.Ale proc Orlando hraje Parise???? Nevite kdo hraje teda Helenu? Já se hlásim všema 10-ti
meliâ, přidáno 8.3. 2003 10:21:45
1e 2e 3e 4c -nikoli mostem, ale odrazovym mustkem, na ktery neni navratu.
siwan, přidáno 7.3. 2003 21:54:00
Id IIe IIIe IVc Prvni mayovku jsem precetla nekdy v 8 letech, byla to moje prvni hnizky vubec a privedla me k mnoha dalsim, plyne jsem navazala Vernem, Foglarem, Dumasem. Ale k Tolkienovi me mayovky neprivedli, to byla cira nahoda.
Sírwen, přidáno 7.3. 2003 21:04:55
1b, 2d,3-ani jedno, tehdy se mi líbily hrozně, dneska nesnáším i ten žánr, 4b. Ach bože, pan ego je opět tady. Nazdar Galoisi, pane nejchytřejší, nejvtipnější, nejchytlavější a nejméně oblíbený ze všech lidí co znám. Už si tu zase hojíš pošroumané sebevědomí?
Garion, přidáno 7.3. 2003 21:00:00
Id IIf IIIe IVa
Arsiméné, přidáno 7.3. 2003 20:47:24
Mayovky jsem nečetla (ale silně mě ovlivnily - ba ne), neovlivnily mě, nelíbily se mi a neumožnily mi přejít k Pánovi Prstenu.
K PP mi umožnil přejít Hobit. Toho jsem dostala pod stromeček. A průpravami k Hobitovi byly zase: Durrelův Mluvící balík (dávno předtím) a C. S. Lewisovy Letopisy Narnie(krátce před Hobitem).
Mezi majovkami a tolkienovkami ostatně nevidím žádnou spojitost.
Pod vlivem Hobita a PP jsem se ve třinácti pokusila o vlastní dílo - úděsnou trapárnu, jejíž hlavní hrdinka byla směsí Froda (nebo Bilba), Aragorna a - co do vzhledu - Arwen.

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 7.3. 2003 20:12:23
Galois: ne každý je Jirásek a umí se vyjdřovat naprosto dokonale a bezchybně. Třeba jako ty, o čemž nás stále dokola přesvědčuješ :o)
Galois, přidáno 7.3. 2003 19:19:07
"Jak je to s tebou ve čtení Mayovek?"... dovolil jsem si sestavit anketu o jediné otázce pro autora výše uvedené věty, je určena jen pro něj "- k objektivnosti je to nutné!" : Jak je to s tebou ve připadání si jako idiot?
Lúthien, přidáno 7.3. 2003 19:12:34
1a,2a,3a,4b
Nika, přidáno 7.3. 2003 16:52:09
1e,2e,3e,4b
filipa, přidáno 7.3. 2003 13:55:05
tak tá anketa: 1c, 2d, 3d, 4b. ináč súhlasím s tým, čo napísala Lucyova
Martina, přidáno 7.3. 2003 13:22:26
Ten vysledek se tu ma napsat? Ie, IIf, IIIe, IVa.
Diaboliq, přidáno 7.3. 2003 13:22:13
Nová variace Hobita?
http://www.novinky.cz/00/36/83.html přibližně uprostřed

Corwin, přidáno 7.3. 2003 13:15:57
Bele koukej taky zverejnit Tvoje odpovedi na Mayovu anketu!!!:-)))
Corwin, přidáno 7.3. 2003 12:07:19
Renata:to je naopak nejlepsi zpusob jak se hlavni hrdinove mohou seznamit:-))Viz Aragorn a Frodo:-)))Skoda ze to Karl prepsal:-((
Renata, přidáno 7.3. 2003 11:54:11
1e, 2e, 3e, 4a. Mayovky patřily mezi knihy mého dětství. Taková zajímavost, kterou málokdo ví. V úplně první verzi se Vinetou a Old Shatterhand seznámili v hospodě, kam si zaskočili na pivo. Pak prý Maye napadlo, že to není nejlepší způsob seznámení hlavních hrdinů, tak to přepsal.
Jenka, přidáno 7.3. 2003 11:48:25
Mayovky jsem v dětství četla ráda, stejně tak jsem milovala filmy.
Odpovědi na otázky - 1c, 2d, 3c, 4a - s výhradou. Lásku k příběhům mohly tyto knihy ve mně posílit, ale k Tolkienovi mě nepřivedly. Jsou to úplně jiné žánry.


Aubi ml., přidáno 7.3. 2003 11:29:46
No, už jsem to sem jednou psal, ale 1f, 2e, 3d, 4a. Ale mimochodem, mě mayovky připadaly schematický už tenkrát, hlavně oblíbený popisy nalákání nepřátelský armády do soutěsky, její obklíčení spřátelenejma divochama libovolného druhu a po ukázce "zázračný" pušky úplný odzbrojení nepřítele. Jenže mě strašně bavilo to, cose odehrálo před tím a potom, co přišla na řadu "soutěska". A kdo četl V bažinách Ardistanu a V horách Džinistanu, ten určitě potvrdí, že se Mazovi taky občas povedly dokonalý náboženský úlety, kde už v pohodě používá i sněmy duchů, kteří soudí zlého vládce a různý zázraky, takže už to žánrově docela i patří na stránky jako jsou tyhle. Howg.
Corwin, přidáno 7.3. 2003 11:17:45
Lucyova,jojojo,Bohuzel,nejak malo lidi,tak mam 24ku:-((Po predvcerejsi 32 hodinove sluzbe koncici vcera ve 14.00 je to docela narez,ale co uz:-((
Lucyova, přidáno 7.3. 2003 11:09:40
Corwin: no neříkej, že už jsi zase v práci!
SVato, přidáno 7.3. 2003 9:19:55
1c, 2d, 3d, 4b,
Elian, přidáno 7.3. 2003 8:39:42
ID,II E,III E,IV A, aj teraz si nejakú Mayovku na rozdiel od mojich deti s radostou precitam :)
Corwin, přidáno 7.3. 2003 8:35:50
1c,2e,3e,4-tezko rict,most k Tolkienovi byx tady nehledal kazdopadne lasku ke kniham jsem mel odjakziva nezavisle na Mayovkax,takze b....
Trpaslík, přidáno 7.3. 2003 8:32:13
Hurá, viděla jsem ten trailer! Co ty lidi všechno nevymyslí. Na tenhle film bych šla určitě.
Karmel: Na Tolkiena mám jiný názor, na toho ať mi nikdo nešahá!!! :-D

Lucyova, přidáno 7.3. 2003 8:31:50
1d,2e,3e,4c. Mayovky jsem hltala v tom obvyklém věku (10-14), nepamatuju si už, kolik jsem jich přečetla. Ale 35 to asi nebylo, spíš jsem ty oblíbené četla pořád dokola :-) Teď už se k nim nevracím, asi by mě už nebavily a nechci si tak zkazit zážitky z dětství...
Jako o "mostu k Tolkienovi" jsem o nich nikdy nepřemýšlela. Zatím na to nemám názor. No uvidíme, jak dopadne aknekta...

tom, přidáno 7.3. 2003 8:29:56
Mám tam chybu,samozřejmě 4b.Četl jsem Verneovky.
tom, přidáno 7.3. 2003 8:27:26
1a,2a,3a,3b.
Dana, přidáno 7.3. 2003 7:37:33
1c, 2d, 3c, 4b. Velká čtenářka jsem od dětství a Mayovky se ke mně dostaly podstatně dřív než Tolkien, takže žádný most bych nehledala.
pivli, přidáno 7.3. 2003 7:18:00
1)d,2)e,3)d,4)a.Ale spojení mezi Mayem A Tolkienem bych já sama nehledala.Snad jen to ,že oba autoři vydávají "fikci" za skutečný příběh.:)))))
Aman, přidáno 6.3. 2003 23:08:15
Id; IIe; IIIe; IVa
Jamis, přidáno 6.3. 2003 22:39:55
Moje odpovědi: Id;IIf;IIIe;IVa;
Je pravdou, že neposledy jsem četl nějakou "majovku" už před dlouhou dobou, řekl bych tak 15 let. Přesto si myslím, že může být a dokonce je mostem k Tolkienovi. Nemá sice nic z jeho hloubky, ale učí čtenáře toleranci k jiným bytostem, milosrdenství, úctu k přírodě a učí to nenásilnou formou dobrodružného příběhu. To jsou přeci některá z Tolkienových hlavních poselstev! Proč tedy nepoužít Maye jako most k Tolkienovi? Chyba to určitě není!

Karmel, přidáno 6.3. 2003 22:37:30
to Trpaslík: nikdo tě za to zabíjet nebude - je to tvůj názor :-) ale kdybys takový měla na Tolkiena tak ... !!!!! :-D
No a pokud se mám vtěsnat do těch kolonek tak takto: 1d)2e)3e)4a)
Taky jsem je četla mezi 10-14 lety a už jsem se k nim nikdy nevrátila, ale co se týče výchovy, myslím, že na mě působili víc než moji rodiče :-))

temný mstitel, přidáno 6.3. 2003 22:15:31
1.F, 2.F.,3.E, 4.C
Milovla jsem je a miluju a je dodnes!Tenkrát v dětství jsem je hluboce prožívala a byla průběžně zamilovaná do hrdinů, teď je beru jako oddychovku a prázdninové čtení, když jsem moc unavená. je v nich krásný humor a u Vinnetouovy závěti dodnes slzím. Ta poslední věta o lidu, který se velikým nestal, protože se velikým stát nesměl...Kde se to v tom nanicovatém zlodějíčkovi, který živého Indiána viděl prvně krátce před smrtí vzalo? A v kontextu doby a tehdejšího obecného nazírání na Indiány jako na krvelačné bestie? Ve vztahu k Tolkienovi to teda nevím - je to opradu jiné. Ale možná - i v mayovkách je poselství, že i ten nejmenší a nejkomičtější človíček může změnit běh věcí. Hadži Halef je komická figurka, ale je taky velice statečný a láskyplný...

Inka, přidáno 6.3. 2003 22:11:15
1d, 2d, 3d, 4c
ve 13 - 14 jsem je milovala, ale most k Tolikenovi bych v nich nehledala, na to jsou příliš jednoduché

Eówyn°, přidáno 6.3. 2003 22:03:19
1e, 2e, 3d a za 4b. Majovky byly jistého času mými nejoblíbenějšími, četla jsem je mockrát, potom je vystřídaly Verneovky, přes Sienkiewicze atd., ale (jak už tu zaznělo) po čase, když jsem se k nim vrátila už to najednou nebylo ono..nebavilo mě to už tak. A Tolkien? Řekla bych, že tehdy, když jsem četla M., bych T. nepochopila. Je to už jiný jakoby vývojový stupeň mého chápání a potřeb. .)
Nenja, přidáno 6.3. 2003 21:25:56
1e, 2e, 3d, 4b.
Ve věku 9-14 let jsem je doslova žrala a myslím, že právě k tomu věku patří, po delší době jsem se pokusila k nim vrátit a - souhlasím s Trpaslíkem - už mi připadají strašlivě jednoduché a schematické. Most k Tolkienovi v nich nevidím, k tomu jsem se dostala až mnohem později.

lord Hoedwine, přidáno 6.3. 2003 21:06:18
tak ja tedy taky odpovim 1a2a3a4c knížky mam fakt rád dalo by se říct žeje žeru ale mayovky fakt nemusim

Trpaslík, přidáno 6.3. 2003 21:06:07
Bel: Mně to bylo jasný hned, ale musím si postěžovat, béééé. Zkusila jsem to hned, jak jsi sem ten článek dal. Dneska ani nikdo nešel na oběd.
Jo, k Seanu Beanovi - v sobotu jde Ronin.

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 6.3. 2003 21:02:28
Trpaslík: ten jejich server nezvládá počet stahujících. Mohl bych to hodit ke stažení sem, ale prostě si nemohu ty datové přenosy dovolit
Trpaslík, přidáno 6.3. 2003 20:36:10
Nemůžu se probourat na tu ukázku, vrrr.
1)c; 2)d - jenže teď mi připadaj naivní - klidně mě zbijte!; 3)c; 4)b - určitě ne, je mezi nimi rozdíl jako Jupiter.

Pani Prstenu, přidáno 6.3. 2003 20:29:04
1)b, 2)b, 3)c, 4)a
Mayovky jsem četla, ale nijak mnoho mě nebavily. Četla jsem je proto, že se mi chtělo. Možná, že kdybych se k nim teď vrátila, zalíbily by se mi. Když tak hledím na ty Vinnetouovi dědice a Ducha Llana Estacada...

Cali, přidáno 6.3. 2003 20:12:13
Takže 1c, 2d, 3c, 4b. Čítávala jsem je jako malá holka o prázdninách na chalupě nebo když jsem byla nemocná. Patří mezi knížky mého dětství, JRRT přišel mnohem později a nemám pocit nějakého vlivu.
Honza, přidáno 6.3. 2003 19:06:49
1b, 2b, 3b, 4b.
Komentar> ve detstvi jsem je kupodivu necetl vubec (filmy se mi libily), teprve ted ve zralem veku je ctu detem a mam z nich nostalgicky pocit jako z Verneovak nebo z Dumase. Me vnimani Tolkiena neovlivnily vubec: rekl bych, ze je to dusevni svet uplne jiny, vubec nechapu, co by mel mit Tolkien s Mayem spolecneho???

saschia, přidáno 6.3. 2003 16:45:52
Za seba 1e,2e,3e,4c - nie som si ista vplyvom, sestra miluje Hobita ale Mayovky necitala ani nemala zaujem citat. Zas tatko ako dieta majovky mal rad ale PP mu vela nehovori. Tak si vyberte z nasej zcitanej rodiny ;-)
Justina, přidáno 6.3. 2003 15:21:41
Ač jsem se aktivně nezúčastnila zmíněné diskuze, ovšem pozorně jsem ji sledovala, mohu s klidným svědomím odpovědět 1f) 2e) 3e) 4a) Howgh!
Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist